Ce mancati daca vreti sa ramaneti insarcinate

Visati sa deveniti mamici? Ei bine, pe langa un stil de viata ordonat combinat cu sport, specialistii ne indeamna sa consumam anumite alimente despre care se spune ca stimuleaza fertilitatea.
Autor: Elena Nistor
Ce mancati daca vreti sa ramaneti insarcinate
Ce mancati daca vreti sa ramaneti insarcinate
Visati sa deveniti mamici? Ei bine, pe langa un stil de viata ordonat combinat cu sport, specialistii ne indeamna sa consumam anumite alimente despre care se spune ca stimuleaza fertilitatea.

Puneti deoparte, asadar, cartofii prajiti, chiftelutele, prajiturile si umple-ti farfuria cu:

1. Proteine vegetale
Mazare, fasole verde, arahide – iata cateva plate asociate cu cresterea fertilitatii. Proteinele furnizate de aceste plante sunt mult mai de ajutor femeilor care vor sa devina mamici decat cele provenind din carnea rosie, de exemplu. Nu este nevoie sa deveniti vegetariene, insa incercati sa limitati carnea, in special pe cea rosie, si sa consumati mai multe alimente de origine vegetala.

2. Fructe si legume proaspete
Ca tot vorbim despre alimentele de origine vegetala, mai e nevoie sa explicam importanta celor 4 portii de legume si fructe proaspete pe zi? Mai e nevoie sa va amintim de cantitatea mare de antioxidanti pe care o contin? Sa va mai amintim de nutrientii necesari organismului pentru o buna functionare? Mancati un mar, un ciorchine de strugure, cateva afine, zmeura, salata, rosii, castraveti, vinete orice, dar nu lasati sa treaca ziua fara un fruct si o leguma!

3. Cereale integrale
Peste tot se bate moneda pe seama beneficiilor aduse de cerealele integrale, insa cate dintre noi stiau ca acestea influenteaza si ferilitatea? In bine! Painea integrala, orezul brun, faina integrala de ovaz si malaiul nu afecteaza nivelul zaharului din sange precum carbohidratii rafinati, sunt sanatoase si restabilesc echilibrul hormonal.

4. Lactate integrale
Ocoliti raftul cu lactate degresate pentru ca nu au aproape nici o incarcatura nutritionala! Potrivit unui studiu efectuat la Universitatea Harvard, femeile care consuma lactate grase au mai putine tulburari de ovulatie, comparativ cu cele axate pe lactatele degresate. Sa nu mai spunem ca lactatele contin calciu, un nutrient important in ferilitate!

5. Grasimile corecte: mononesaturate, polinesaturate si omega 3
Spuneti NU grasimilor trans si saturate si DA celor mononesaturate si polinesaturate. Includeti si acizii grasi Omega 3 si iata cum puteti reduce inflamatia in organism si, in plus, va cresteti sensibilitatea la insulina. Le gasiti in avocado, nuci, susan, seminte de dovleac, sardine, somon.
 

Slabirea excesiva dauneaza fertilitatii!
Slabirea excesiva dauneaza fertilitatii!