Beneficiile gimnasticii acvatice pentru gravide

Înotul şi programele de gimnastică acvatică prenatală sunt o modalitate excelentă pentru a te mentine în formă pe parcursul sarcinii.
Beneficiile gimnasticii acvatice pentru gravide

Înotul şi programele de gimnastică acvatică prenatală sunt o modalitate excelentă pentru a te mentine în formă pe parcursul sarcinii. Iată şi motivele:

Cel mai important, gimnastica acvatică te eliberează de senzaţia de corp greoi. Efectele simplelor exerciţii depăşesc sfera funcţională şi motivează participarea activă prin uşurarea mişcărilor. Scufundarea permite te ajută să practici exerciţiile într-o poziţie confortabilă, simplificând mult execuţia mişcărilor.

Activităţile acvatice combină elemente simple de stretching, plutiri pe sau imediat sub nivelul apei. Exerciţiile speciale ale programului permit diverse răsuciri ale coloanei ce vizează în special detensionarea musculaturii paravertebrale.

Un alt efect pozitiv asupra organismului uman pe care îl are gimnastica acvatică pentru gravide este oxigenare buna a mamei si implicit a fătului, un control mai bun al tensiunii arteriale şi a pulsului, un travaliu mai uşor, o recuperare postnatală mai rapidă .

De asemenea, sunt îmbunătăţite: tonusul muscular, flexibilitatea şi rezistenţa organismului. Pe lângă aceste efecte, exerciţiul în apă  reduce frecvenţa episoadelor de “greaţa de dimineaţă”, dar şi apariţia varicelor şi edemelor ce apar la nivelul membrelor inferioare.
 

Beneficiile gimnasticii prenatale

•    Conştientizearea solicitărilor şi modificărilor la care este supus organismul tau
•    Controlul greutăţii
•    Prevenirea durerilor de spate
•    Ameliorarea edemelor membrelor inferioare
•    Ameliorarea piciorului plat
•    Menţinerea unei digestii sănătoase
 

Sfaturi pentru o gimnastica prenatala de succes

•    Începe uşor, fără a te supra-solicita
•    Începând cu a 20-a săptămână de sarcină evită exerciţiile de spate
•    Evită efortul fizic în condiţii de căldură, umiditate sau când ai febră
•    Poartă îmbrăcăminte comfortabilă, pentru a menţine temperatura corpului constantă
•    Bea multă apă pentru a evita supra-incalzirea şi deshidratarea
 
Cunoaşte-ţi corpul, opreşte-te dacă:

•    Simţi durere
•    Apar sângerări
•    Ai senzaţii de ameţeală sau leşin
•    Respiri greoi
•    Te deplasezi cu dificultate
•    Ai contracţii uterine sau dureri în piept
 
Fii prietena corpului tău!

•    Fii alături de corpul tău pe tot parcursul acestei călătorii
•    Acceptă şi învaţă să te bucuri de modificările prin care treci
•    Vizualizează-ţi copilaşul şi învaţă-l deja să fie fericit alături de tine!

de Anca Grecu, manager  Baby Spa

 

Citeşte şi: Ce exerciţii fizice sunt indicate pentru femeile gravide

Laptele le ajută pe gravide să-şi protejeze copiii de osteoporoză

Acizii graşi, recomandaţi femeilor însărcinate


 

Sciatica şi durerile de spate
Sciatica şi durerile de spate