5 beneficii suprinzătoare ale mersului pe jos

Da, mersul pe jos, această simplă activitate este considerată “cel mai apropiat lucru de un medicament minune la care avem acces”, în cuvintele doctorului Thomas Frieden.
5 beneficii suprinzătoare ale mersului  pe jos

Data viitoare când mergi la un control medical să nu fii surprinsă dacă doctorul tău îţi recomandă să mergi pe jos mai mult. Da, această activitate simplă pe care o faci de când ai împlinit un an este considerată “cel mai apropiat lucru de un medicament minune la care avem acces”, în cuvintele doctorului Thomas Frieden, directorul Centrului de Prevenire şi Control al Bolilor din SUA. 

Orice tip de activitate fizică, inclusiv mersul pe jos, este un plus pentru starea ta generală de sănătate. În special, mersul pe jos vine cu o serie de beneficii. Iată 5 beneficii care te-ar putea surprinde:

1. Contracarează efectele genelor care predispun la obezitate

Cercetătorii de la Universitatea Harvard au analizat 32 de gene care predispun la obezitate la peste 12.000 de subiecţi pentru a determina în ce măsură contribuie genele de fapt la masa corporală. Aceştia au descoperit că în cazul subiecţilor care merg pe jos în ritm alert aproape o oră în fiecare zi, efectele acestor gene au fost înjumătăţite

2. Ameliorează pofta de dulciuri

Mai multe studii efectuate de cercetătorii de la Universitatea din Exeter arată că o plimbare de 15 minute poate reduce pofta de ciocolată şi chiar cantitatea de ciocolată pe care o consumi în situaţii stresante. Cele mai recente cercetări confirmă că mersul pe jos poate reduce pofta de dulce şi consumul de dulciuri.

3. Reduce riscul de a face cancer de sân

Cercetătorii au arătat deja că orice tip de activitate fizică reduce semnificativ riscul de cancer de sân. Un studiu efectuat de Societatea Americană de Cancer a analizat beneficiile mersului pe jos la femei. Astfel, în cazul celor care mergeau pe jos timp de şapte ore sau mai mult pe săptămână riscul de cancer la sân s-a redus cu 14% faţă de cele mergeau trei ore sau mai puţin pe săptămână. Mai mult, mersul pe jos oferă protecţie chiar şi pentru femeile care prezintă factori de risc cum ar fi: kilogramele în plus sau utilizarea suplimentelor cu hormoni. 

4. Ameliorează durerile de articulaţii 

Câteva studii arată că mersul pe jos reduce durerea cauzată de artrită, iar cei care parcurg 8-10 km pe săptămână pot chiar preveni apariţia artritei. Mersul pe jos protejează articulaţiile – în special genunchii şi şoldul – care sunt cele mai expuse la osteoartrită – prin lubrificarea articulaţiilor şi întărirea muşchilor care le susţin. 

5. Întăreşte sistemul imunitar

Mersul pe jos poate fi de ajutor şi în sezonul rece. Un studiu care a analizat peste o mie de bărbaţi şi femei a arătat că subiecţii care mergeau pe jos cel puţin 20 de minute pe zi, cel puţin 5 zile pe săptămână aveau cu 43% mai puţine zile în care au fost bolnavi decât deci care făceau mişcare o dată pe săptămână sau mai puţin. Şi în cazul în care se îmbolnăveaua, perioada era mai scurtă, iar simptomele mai uşoare.

Ai sau nu deficit de proteine?
Ai sau nu deficit de proteine?