5 alimente care îţi scad tensiunea arterială în mod natural

Tensiunea arterială ridicată este o problemă extrem de serioasă, care trebuie ţinută sub observaţie. Înainte de a fi nevoie de tratament pentru ea, încearcă o dietă care să inlcudă câteva alimente esenţiale.
02.03.2018

Ştii că hipertensiunea este o boală cronică, numită şi ucigaşul tăcut, de la un punct încolo. Şi pentru că este o problemă extrem de serioasă, care afectează o treime din populaţia globului, este important să o previi, ca să nu ajungi şi tu o cifră în statistici.

Din ce în ce mai multe cercetări demonstrează faptul că o dietă sănătoasă, care include fructe, legume, nuci şi seminţe, peşte contribuie în mod esenţial la sănătatea inimii tale. Dar iată câteva alimente pe care le poţi introduce cu uşurinţă în meniul tău de zi cu zi şi care se ştie că scad în mod natural tensiunea arterială.

Ovăzul

Ovăzul este una dintre cele mai bogate surse de magneziu, un element important pentru sănătate inimii. Cercetări recente au arătat că un consum constant de ovăz reduce şi tensiunea sistolică şi pe cea diastolică la persoanele hipertensive. Beta-glucanul, principala fibră din ovăz joacă un rol important în sănătatea inimii. Alege ovăz la micul dejun, cu lapte şi fructe uscate, adaugă-l în pâinea de casă, prepară batoane proteice cu el, înveleşte puiul pregătit la cuptor în crustă de ovăz şi profită de orice altă modalitate de a-l include în dietă.

Fisticul

Consumul de nuci duce la o scădere a tensiunii arteriale, cu condiţia să fie crude, conform unui număr impresionant de studii. În mod special fisticul se pare că are un efect important în reducerea tensiunii arteriale. Dar ce este special în legătură cu fisticul? Din motive de magneziu, potasiu şi fibre pe care le conţine din abundenţă. Cu o cantitate mai mare de potasiu decât o banană, o mână de fistic este bogată şi în antioxidanţi puternici, precum polifenoli şi carotenoide.
Adaugă-l în salate, în iaurt, în humus sau consumă-l pe post de gustare, dar ai grijă la cantitate, pentru că are destul de multe calorii.

Portocalele

Dacă obişnuieşti să bei un fresh de portocale în fiecare dimineaţă, faci foarte bine. Portocalele şi sucul de portocale conţin o cantitate importantă de potasiu, un mineral esenţial pentru sănătatea inimii. Mai mult decât atât, portocalele sunt una dintre cele mai importante surse de potasiu la care ai acces tot timpul anului. În plus, portocalele conţin hesperidină, un flavonoid asociat cu reducerea tensiunii arteriale şi a riscului de boli cardiovasculare .

Lintea

Alături de fasolea neagră şi de năut, lintea reprezintă una dintre cele mai bune surse de potasiu şi de fibre, ambele vedete când vine vorba despre sănătatea inimii şi îmbunătăţirea tensiunii arteriale. Partea bună este că lintea poate fi foarte uşor integrată în dieta zilnică, se găteşte uşor, are proteine sănătoase şi este un aliment absolut delicios.

Sfecla roşie

Chiar dacă nu eşti tocmai fan al gustului acesteia, sfecla roşie este bogată în magneziu şi potasiu şi un inamic redutabil în combaterea hipertensiunii. O poţi consuma coaptă sau gătită la abur, pentru a-i păstra toţi nutrienţii, sau sub formă de suc, combinat cu alte fructe, dacă nu o poţi bea aşa.

Foro: 123rf.com

Pietre la rinichi: cum le elimini
Pietre la rinichi: cum le elimini
Cel mai nou articol Video:
Chef Vasi Bejenaru: cea mai gustoasă rețetă de fasole cu ciolan afumat