Deficitul de omega-3: semne și simptome

Omega-3 este un tip de acid gras polinesaturat, iar deficitul de omega-3 poate duce la efecte negative asupra sănătății. Iată 5 semne de care să ții cont.
21.01.2021 | Autor: Alexandra Necsoiu
Deficitul de omega-3: semne și simptome
Deficitul de omega-3: semne și simptome

Consumul de acizi grași omega-3 este extrem de important pentru organism, deoarece acesta are nevoie pentru producerea de molecule numite eicosanoide care ajută sistemul imunitar, pulmonar, cardiovascular și endocrin să funcționeze corespunzător. Omega-3 este un tip de acid gras polinesaturat, iar deficitul de omega-3 poate duce la efecte negative asupra sănătății.

Deficitul de omega-3: semne și simptome

Piele uscată și iritată

Dacă organismul tău duce lipsă de acizi grași omega-3, primul loc în care vei observa acest lucru va fi pe piele. Aceasta devine sensibilă, uscată și chiar te poți confrunta cu apariția acneei. Omega-3 îmbunătățește integritatea barierii pielii și previne pierderea hidratării.

Deficitul de omega-3: Depresia

Grăsimile omega-3 sunt compuși esențiali pentru creier deoarece au efecte antiinflamatorii și neuroprotectoare. Astfel, acestea pot trata bolile neurodegenerative precum Alzheimer, demența și tulburările bipolare. Numeroase studii au demonstrat o legătură între nivelul scăzut de omega-3 și creșterea incidenței de depresie.

Ochi uscați

Grăsimile omega-3 joacă un rol esențial pentru sănătatea ochilor, inclusiv menținerea hidratării și îmbunătățirea producției de lacrimi. Din acest motiv se recomandă suplimentele cu omega-3 pentru a ajuta la ameliorarea sindromului de ochi uscați. Printre simptome se numără disconfortul ochilor sau chiar dificultățile de vedere.

Durerile articulare

Durerile articulare sunt comune odată cu înaintarea în vârstă. Această afecțiune este asociată osteoartritei, iar câteva sutdii au arătat de-a lungul anilor că suplimentele cu omega-3 ajută la reducerea durerilor articulare și creșterea forței.

Deficitul de omega-3: Schimbări la nivelul părului

Pentru că omega-3 ajută la menținerea hidratării părului, acesta ajută și la menținerea unui păr sănătos. Schimbările texturii, integrității și densității indică un nivel scăzut de omega-3 în organism. Dacă te confrunți cu căderea părului sau simți că acesta s-a subțiat și este mai uscat, suplimentele cu omega-3 pot fi de ajutor.