Consumul de alcool: 5 mituri greşite!

Este cel mai utilizat dintre drogurile de pe planetă şi cea mai frecventă cauză pentru care consumatorii ajung la spital. Cu toate acestea, dintr-un studiu realizat la nivel global, reiese că mai puţin de 60% dintre consumatorii înrăiţi de alcool cunosc şi sunt conştienţi cu adevărat de riscurile la care se supun.
Autor: Iulia Pocol
Consumul de alcool: 5 mituri greşite!

Este cel mai utilizat dintre drogurile de pe planetă şi cea mai frecventă cauză pentru care consumatorii ajung la spital.

Cu toate acestea, dintr-un studiu realizat la nivel global, reiese că mai puţin de 60% dintre consumatorii înrăiţi de alcool cunosc şi sunt conştienţi cu adevărat de riscurile la care se supun.

Fie că este consumat pentru efectul “euphoric” pe care îl provoacă, fie că este utilizat (foarte rar) în scopuri pozitive (anumite beneficii pentru sănătate), majoritatea consumatorilor de alcool pur şi simplu nu iau în serios efectele negative grave pe care acesta le poate avea.

Iată câteva mituri despre alcool pe care, din nefericire, multe persoane le iau ca atare:

Poţi să consumi “puţin” alcool chiar dacă urmează să te urci la volan.

Cu siguranţă aţi auzit teoria conform căreia “corpul nostru asimilează şi neutralizează o băutură pe parcursul unei ore”. Kenneth R. Warren, directorul general al Insitutului Dependenţei şi Excesului de Alcool (NIAAA), ne asigură că această teorie este complet greşită. “Rata medie de neutralizare (eliminare) al alcoolului din organism este de 100 miligrame într-o oră”, spune Kenneth. “Pentru un bărbat care cântăreşte aproximativ 70 de kilograme, acest lucru înseamnă cam 7 grame de alcool pe oră” şi în nici un caz, nu un pahar!” Iar pentru majoritatea persoanelor, consumul unui pahar de alcool pe oră va duce la efecte simţite din ce în ce mai tare.

Te poţi “trezi” rapid dacă trebuie

Nimic nu poate grăbi procesul de “trezire” din beţie, nici o cană de cafea şi nici un duş rece. “De fapt, cofeina poate să facă şi mai mult rău”, ne spune Warren. “Cofeina este un stimulent, iar din această cauză, o persoană se va simţi mai energică dar va fi la fel de beată”. “Cafeaua poate să îţi ofere falsa senzaţie de “revenire”, ceea ce poate duce la reacţii şi mai periculoase.

Iată şi 15 alimente care te scapă de mahmureală!

Bere şi lichior, sau lichior şi bere?

Mitul conform căruia ordinea în care bei diferite tipuri de alcool contează, este şi el greşit. Starea de rău “post-alcool” se datorează, de fapt, cantităţii de alcool consumate şi nu ordinii în care l-ai băut. “Această preconcepţie vine de la faptul că oamenii, de obicei, au tendinţa de a consuma doar bere, de exemplu, iar spre finalul petrecerii lichior. Ceea ce îi face să creadă că acel lichior, sau whisky, sau, sau, sau, le-a creat starea de greaţă”, afirmă Carlton K. Erickson, director al “Addiction Science Research and Education Center” din Texas.

Berea face burtă!

Bineînţeles că face – dar la fel şi orice alt aliment consumat în exces! “Majoritatea bărbaţilor cu “burtă de la bere” fac exces de multe alte alimente, printre care şi berea, acesta nefiind neapărat motivul principal”, spune Marion Nesle, specialist în sănătate şi nutriţie.

O băutură înainte de somn funcţionează ca un somnifer natural!

Un pahar de băutură înainte de somn te poate ajuta să adormi mai uşor, dar conform unui studiu realizat în 2013, alcoolul face ca somnul să fie întrerupt la orice mişcare a ochilor (când visezi, de exemplu), cauzând mai multă oboseală şi nervozitate.