Un ou consumat zilnic, bun pentru sănătatea inimii

Un nou studiu arată că este bine să consumi câte un ou pe zi.
17.02.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Un ou consumat zilnic, bun pentru sănătatea inimii
FOTO: shutterstock / Un ou consumat zilnic, bun pentru sănătatea inimii

În urma unui nou studiu s-a ajuns la concluzia că în urma consumului zilnic de ouă nu se ajunge la o creştere semnificativă a colesterolului şi nici la pariţia bolilor cardiovasculare. Un expert a menţionat pentru Healthline că pentru multe dintre persoane este bine să consume câte un ou pe zi, dar să nu exagereze şi să le consume în exces la micul dejun în omlete şi alte preparate consumate dimineaţa.

De-a lungul anilor, ouăle au fost luate în vizor ca fiind considerate dăunătoare sănătăţii dacă sunt consumate zilnic, din cauza nivelului de colesterol. Acum, oamenii de ştiinţă privesc totul dintr-o altă perspectivă, iar asta datorită noilor cercetări. Dr. Sanjiv Patel, medic cardiolog la MemorialCare Heart and Vascular Institute din California, spune că este o idee bună să limităm consumul zilnic de colesterol şi să mâncăm alimente variate ca fructe, legume, nuci, carne slabă şi peşte.

”Ouăle sunt sigure câtă vreme nu sunt consumate în cantităţi mari, zilnic”, a menţionat Patel pentru Healthline.

Studiul a fost publicat în ultima ediţie a Jurnalului American de Nutriţie Clinică. În 1982 de exemplu, s-a menţionat că un consum normal de ouă nu are niciun efect asupra nivelului de colesterol sau a incidentelor de boală coronariană. Mai târziu, în 2001, o echipă de cercetători de la Universitatea Wageningen din Olanda a analizat 17 studii la care au luat parte 556 de subiecţi pentru a examina efectul consumul ouălor asupra riscului de boală coronariană.

Presupunând că un singur ou conţine 200 de miligrame de colesterol, cercetătorii au descoperit că un ou în plus consumat zilnic poate creşte riscul de infarct cu 2%. De asemenea, cercetătorii au ţinută să precizeze că ouăle nu conţin doar colesterol, ci şi vitamine care ajută la prevenirea bolilor de inimă precum vitamina E, acid folic şi alte vitamine B şi acizi graşi nesaturaţi.