Românii, obişnuiţi cu ideea că serviciile medicale trebuie să fie gratis

Asiguratorii privaţi de sănătate aduc la cunoştinţă faptul că în nicio ţară, serviciile de sănătate nu sunt în totalitate gratuite, astfel, românii mărturisesc faptul că şi-ar dori să beneficieze de asigurare de sănătate privată, dar puţin ajung să şi aibă una.
Românii, obişnuiţi cu ideea că serviciile medicale trebuie să fie gratis

Asiguratorii privaţi de sănătate aduc la cunoştinţă faptul că în nicio ţară, serviciile de sănătate nu sunt în totalitate gratuite, astfel, românii mărturisesc faptul că şi-ar dori să beneficieze de asigurare de sănătate privată, dar puţin ajung să şi aibă una, informează Mediafax.

„Cred că sistemul privat a dovedit că poate să rezolve multe dintre problemele pacienţilor. Din păcate, este un sistem care nu are porţile 100% deschise pentru toată lumea. Sistemul privat a fost motorul calităţii în sistemul de sănătate. Românul a fost obişnuit cu ideea că serviciile medicale ar trebui să fie gratis, lucru total fals, inclusiv în economiile foarte solide”, a declarat Cristian Sas, directorul unei clinici private, în cadrul evenimentului MEDIAFAX TALKS – Sistemul Medical Privat al României.

Potrivit asiguratorilor de sănătate privaţi, angajaţii din domeniul corporate sunt cei care beneficiază cel mai mult de o astfel de asigurare privată.

„Oamenii declară că ar vrea sisteme private de sănătate, dar cred că este un produs mai mult aspiraţional decât unul de masă şi este unul corporate într-o măsură covârşitoare. Anjatorii, ca politici de fidelizare a angajatului, folosesc şi asigurarea privată alături de abonament ca o variantă complementară. Cu siguranţă, un angajat care primeşte în ofertă şi un abonament, la un salariu comparativ, va lua în calcul acel abonament sau asigurarea de sănătate pe care o primeşte ca un beneficiu”, a adăugat Cristian Sas.

Sistemul privat din România a crescut acolo unde sistemul public de sănătate nu a reuşit să ajungă, spun asiguratorii, însă cele două sectoare ar trebui să lucreze împreună.

„Sistemul privat din România s-a dezvoltat pe anumite nişe unde sistemul public i-a permis de-a lungul anilor şi nu a fost o dezvoltare structurală pe baza unei acoperiri. Sistemul privat este sinergetic cu cel public şi acoperă o altă nevoie socială. Asta se întâmplă peste tot. Pentru ca acest lucru să se întâmple, ele ar trebui să meargă mână în mână pentru că, în final, ele servesc aceluiaşi scop: acces mai bun şi servicii de calitate. De multe ori, statul este atât de preocupat de potenţialul profit al privatului, încât nu vede lipsa de performanţă a sistemului public. Printr-un pachet unitar de legi, serviciile publice ar trebui puse pe picior de egalitate, din pucnt de vedere al accesului şi calităţii, astfel încât, nu se va face decât o scădere de costuri prin competiţie şi o creştere de calitate către asigurat”, a explicat Radu Gorduza, directorul unei clinici private.

În cadrul evenimentului MEDIAFAX TALKS- Sistemul Medical Privat al României: Piaţa Asigurărilor de Sănătate, care a avut loc joi, 27 aprilie, s-a dezbătut problema accesului pacientului român la o asigurare privată de sănătate care să îi sporească şansele de vindecare.