Sistemul imunitar în sezonul virozelor: nutriţionistul recomandă ce să mănânci

Nutriţionistul Gianluca Mech recomandă o listă de alimente pe care să le consumi pentru un sistem imunitar puternic.
26.02.2020 |
Sistemul imunitar în sezonul virozelor: nutriţionistul recomandă ce să mănânci
FOTO: shutterstock / Sistemul imunitar în sezonul virozelor: nutriţionistul recomandă ce să mănânci

Deşi nu am avut parte de o iarnă autentică, virozele respiratorii şi pericolul gripei sezoniere reprezintă o problemă ce necesită toată atenţia şi pregătirea noastră. Sistemul imunitar este pus la încercare de toţi aceşti factori externi. Pentru a face faţă cu brio, avem nevoie şi de un stil de viaţă sănătos. 

Nutriţionistul Gianluca Mech ne oferă o listă de alimente pe care este bine să le introducem în meniul de zi cu zi, pline de nutrienţi care ne ajută să avem un sistem imunitar puternic.

Lămâi şi portocale

Lămâile şi portocalele nu trebuie să ne lipsească. Ele reprezintă o sursă naturală de vitamina C şi întăresc sistemul imunitar. Mai ales în această perioadă în care virozele respiratorii sunt la ordinea zilei, citricele bogate în vitamina C sunt estenţiale. Vitamina C este recomandată în infecţiile tractului respirator.

Usturoi

Usturoiul poate combate bacteriile, virusurile şi stimulează sistemul imunitar. Ne ajută să evităm îmbolnăvirea, dar şi să ne recuperezăm mai repede în urma unei răceli, gripe sau viroze respiratorii.

Ceaiuri calde

Ceaiul este o sursă bună de lichide şi acţionează ca un decongestionant natural când este fierbinte. Ceaiul negru poate elimina bacteriile de la nivelul gâtului, iar ceaiul de echinaceea întăreşte sistemul imunitar.

Miere

Mierea are efecte antibacteriene şi stimulează sistemul imunitar. De asemenea, poate ajuta la ameliorarea tusei.

Ghimbir

Ghimbirul are efecte antiinflamatorii şi antioxidante. Folosiţi ghimbir proaspăt la gătit sau preparaţi un ceai de ghimbir. Doar asiguraţi-vă că orice folosiţi conţine ghimbir adevărat sau extract de ghimbir, nu doar aroma de ghimbir.

Iaurt

Iaurtul este uşor de mâncat şi reprezintă o sursă foarte bună de calorii, proteine, vitamine şi minerale. Unele iaurturi conţin şi probiotice, care vă pot ajuta să vă îmbolnăviţi mai rar şi să vă îmbunătăţiţi mai repede starea de sănătate.

Avocado

Avocado este plin de vitamine, minerale şi grăsimi sănătoase, care pot reduce inflamaţia şi stimulează sistemul imunitar.

Supă de pui

Supa de pui este o sursă bună de lichide, calorii, proteine, vitamine şi minerale. Este, de asemenea, un decongestionant natural şi poate bloca celulele care provoacă tusea şi nasul înfundat.

În plus, specialistul recomandă şi suplimente naturale, în cazul în care nu putem procura nutrienţii din sursele enumerate mai sus.