Secrete ale dietei din jurul lumii

Cateva dintre alimentele consumate in Europa.
Secrete ale dietei din jurul lumii
Secrete ale dietei din jurul lumii

Sfaturi din Italia:

– mesele sunt evenimente sociale si de petrecere cu familia si prietenii;

– portii limitate (chiar si pentru paste!);

– mesele indelungate transformate in norma zilnica;

– consum mare de vin rosu si ulei de masline – iar localnicii consuma si fructele din care acestea provin (struguri si masline);

– multe rosii proaspete, usturoi, ierburi si condimente ce dau aroma si gust;

– vinul face parte din masa, sau este servit ca desert;

– branzeturi aromate imbatranite servite in portii mici, ce ofera un gust bogat.

Sfaturi din Grecia:

dieta mediteraneana se concentreaza pe produsele proaspete: rosii, ceapa, vinete, spanac, anghinare sunt alimentele favorite, iar uleiul de masline este sursa principala de grasimi;

– carnea consumata in diverse amestecuri – nu in portii marii – umpluta sau tocata;

– consum mare de branza feta cu multe arome in cantitati mici (si putine calorii);

– mazarea si nucile ca sursa de proteine;

– consum mare de iaurt – simplu sau ca baza pentru sosuri.

Citeste si O dieta corecta face mai mult decat orice afrodiziac
                  Mihaela Bilic – Ce avem voie sa mancam

Oamenii din alte tari par sa fie construiti genetic altfel pentru ca nu se ingrasa niciodata! Dar daca, de fapt, responsabila pentru silueta lor ar fi o dieta mult mai sanatoasa? Exista secrete pe care le tin numai pentru ei? Sau doar le respecta cu mai mult rigurozitate?

Iata, pentru inceput, cateva principii fundamentale ale unei diete sanatoase:

1. Portii mici si controlate.

2. Alimente proaspete si neprocesate.

3. Nevoia de mancare transformata in ocazii sociale petrecute alaturi de familie, prieteni.

4. Fara restrictii si fara alimente “bune” sau “rele”.

5. Nu se sar mesele.

6. Un consum foarte mic de snackuri.

7. Activitate zilnica (20 de minute de plimbare = 100 de calorii).

Sfaturi din Japonia:

– supe inainte de orice alt fel de mancare;

– soia – ca sursa majora de proteine, cu un continut scazut in grasimii si calorii

– consum limitat de carne rosie, folosita mai degraba ca si garnitura decat fel principal;

– combinatii de orez si legume ce inlocuiesc proteinele;

o varietate de legume pentru un meniu colorat;

– sushi – proteine slabe (peste) sau legume cu o cantitate mica de orez – pentru un bun echilibru nutritiv.

Sfaturi din Franta:

– calitatea alimentelor este importanta si nu cantitatea lor;

– “rasfat” inseamna o cantitate mica de alimente speciale, nu mai multe alimente;

– nu se sar mesele – un interval regulat intre ele;

alimente proaspete, gustoase in cantitati mici;

– fara snacksuri;

– toate produsele alimentare consumate cu moderatie – chiar si desertul;

– fara mancat pe fuga – mesele relaxate sunt transformate in evenimente sociale.

7 nutrienti de care dieta ta are nevoie
7 nutrienti de care dieta ta are nevoie
Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică