Apă: sănătate, frumuseţe şi vitalitate!

Chemarea naturii şi dorinţa de a petrece cât mai mult timp în sânul ei ating cote maxime în acest sezon. Îndemnurile specialiştilor nu se limitează la cele 8 pahare de apă plată pe zi, ci vizează şedinţele de hidroterapie, de înot, de aqua gym, supele, sucurile proaspăt stoarse din fructe.
Apă: sănătate, frumuseţe şi vitalitate!

Chemarea naturii şi dorinţa de a petrece cât mai mult timp în sânul ei ating cote maxime în acest sezon. Îndemnurile specialiştilor nu se limitează la cele 8 pahare de apă plată pe zi, ci vizează şedinţele de hidroterapie, de înot, de aqua gym, supele, sucurile proaspăt stoarse din fructe.

Temperaturile cresc simţitor, ziua devine din ce în ce mai lungă, iar noaptea perfectă pentru a deveni albă. Soarele ne hrăneşte cu energia şi căldura sa şi ne face să sărim peste mesele îmbelşugate. Avem nevoie doar de vacanţă, fructe, legume, bunădispoziţie şi apă!

Alegeţi să beneficiaţi de calităţile apelor termale, de apa sărată a mării, de apa dulce a izvoarelor de munte. În “Manualul de medicină naturistă”, apărut la editura All, celebrul medic spaniol J.L. Berdonces, recomandă hidroterapia pentru a pune sângele în mişcare, pentru fortificarea sistemului nervos şi a celui imunitar, pentru detoxifiere, oxigenare şi recuperarea după o perioadă în care  sănătatea nu a fost un punct forte.

Tehnici de hidroterapie

“Băi, duşuri, frecţii, jeturi, împachetări, comprese, cataplasme, băi de aburi, irigaţii (prin nări, de exemplu), mers desculţ prin iarba umedă sau prin apa de mare sau de râu sunt principalele căi de lucru cu apa”, explică dr. Berdonces. Iată câteva reguli pentru un efect maxim:

–  Realizarea aplicaţiilor se face în afara orelor de digestie.

–  Femeile nu trebuie să recurgă la hidroterapie în timpul ciclului menstrual.

–  Să nu se efectueze aplicaţii cu apă rece la bolnavii cu frisoane sau cu extremităţi reci.

–  Cu cât baia va fi mai rece, cu atât va fi mai scurtă durata ei.

–  Pentru ca orice aplicaţie rece să fie utilă, în prealabil trebuie înmagazinată căldură pentru că ceea ce se caută este reacţia organismului. Pentru aceasta se poate recurge la exerciţii fizice, frecţii şi aplicaţii în prealabil.

–  În cazul unor persoane mai în vârstă anemice este mai bine să aplice apă caldă, mai ales dacă nu au febră.

–  Persoanele cu probleme cardiace sau renale vor face băi reci cu precauţie, încercând mai întâi reacţia printr-o baie foarte scurtă.

–  În caz de febră este preferabilă apa rece pentru a ajuta organismul să elimine căldura.

–  Temperatura apei va trebui hotărâtă prin experienţă personală.

În centrele balneare, în spa-uri se practică hidroterapia pentru eliminarea celulitei: aplicarea de jeturi de apă, băile de tip jacuzzi şi masajele subacvatice.

Apa, cea mai bună cremă!

Nu ne putem referi la o piele sănătoasă, luminoasă, la un ten fără riduri, la o privire luminoasă sau la energie dacă nu acordăm importanţă simplului gest de a bea apă. Hidratarea şi hrănirea vin din interior. Unghiile friabile sau deteriorate au şi ele nevoie de apă, aşa că dacă vă confruntaţi cu această problemă gândiţi-vă cu atenţie câtă apă beţi şi ce tip de alimentaţie aveţi.

Se recomandă renunţarea la mâncărurile semi-preparate şi înalt procesate în favoarea unor salate uşoare cu tulpini de păpădie, ruccola, salată verde şi a fructelor de sezon: cireşe, căpşuni, caise, corcoduşe, vişine, zmeură. De preferat ar fi să înlocuiţi cina cu un bol cu compot făcut în casă.

Ca îndulcitor se recomandă fructoză sau sirop de agave ori miere adăugată atunci când compotul se răceşte (mierea nu este stabilă din punct de vedere termic şi la peste 40 de grade Celsius îşi pierde calităţile nutritive).

Cum să bem apă?

Ne explică Florentina Opriş, www.florentina.ro

–  Un pahar băut pe stomacul gol, imediat după ce ne-am trezit ne ajută să eliminăm toxinele acumulate peste noapte.

–  Mai putem bea un pahar cu o jumătate de oră înainte de a mânca pentru a favoriza digestia.

– Un pahar de apă înainte de a merge la duş ajută la scăderea tensiunii arteriale şi la eliminarea de substanţe dăunătoare prin porii pielii.

–  Un pahar de apă băut între mese reduce senzaţia de foame şi hidratează corpul.

– Un pahar de apă consumat înaintea unei întâlniri importante relaxează şi calmează psihicul.

– Un pahar de apă sărăcită în deuteriu băute între micul dejun şi prânz are efect anti-aging şi de prevenire a îmbolnăvirii.

– Un pahar de apă înainte de culcare ajută la evitarea unui atac de cord sau atac cerebral.