Antreneaza-te inteligent!

Este bine sa manaci inainte de a incepe exerctiile? Adica ai nevoie de proteine pentru a spori rezistenta, insa asta inseamna ca poti manca paste inainte de a merge la sala? Citeste si afla!
Antreneaza-te inteligent!
Antreneaza-te inteligent!

Inainte de antrenament
Daca ai luat o masa consistenta cu pana la trei ore inainte de a incepe exercitiile, nu ar trebui sa mai mananci nimic inainte de a pleca. Insa daca au trecut mai mult de trei ore de la ultima masa, si daca ti-ai programat exercitiile la prima ora a diminetii, este bine sa mananci ceva inainte de a merge la sala sau de a te apuca de antrenament. Masa trebuie sa fie bogata in carohidrati complecsi si saraca in zahar. Asigura-te ca obtii cantitatea potrivita de fibre si de proteine, precum si de grasimi monosaturate de care ai atata nevoie. De ce trebuie sa optezi pentru carbohidrati sa sa eviti sa faci exces de celelalte componente nutritive de mai sus? Este simplu! In primul rand, atunci cand faci exercitii, carbohidratii sunt primii in procesul de ardere si obtinere de energie. Grasimile si proteinele necesita un timp mai lung pana sunt procesate, iar fibrele nu se digera deloc, ceea ce iti va da senzatia de saturatie si va ingreuna exercitiul fizic. In ceea ce priveste zaharul, situatia este un pic mai complicata. in primul rand, odata ajuns in stomac, va avea tendinta de a drena apa din organism in stomac, ceea ce poate poate genera crampe. In al doilea rand, zaharul va ramane undeva la nivelul tractului gastrintestinal, de unde nu va putea fi preluat si sintetizat in combustibil pentru muschi. De aceea, daca simti nevoia unei gustari inainte de a incepe exercitiile, opteaza pentru una saraca in zahar. Cereale, o jumatate de covrig sau o gogasa mica este ceea ce poti manca, fara a te teme de o eventuala interventie nefasta in rtimul tau de lucru.

In timpul exercitiilor
Daca antrenamentul tau obisnuit dureaza pana intr-o ora, asigura-te ca te hidratezi suficient, band apa la fiecare 15-20 de minute! Daca insa programul tau de exercitii se desfasoara intr-un ritm mai alert, este bine sa bei si acele bauturi speciale pentru atleti si pentru cei care se antreneaza intens. Bauturile de acest fel te ajuta sa recuperezi o parte din electrolitii pe care i-ai pierdut prin miscare.

Dupa antrenament
Daca exercitiile pe care le-ai facut au fost istovitoare si intense, este bine sa iei masa in ora de dupa terminarea programului. Include in portia pe care o vei manca proteine, carbohidrati usori si grasimi monosaturate. Aceste nutriente te vor ajuta sa te recuperezi si sa hranesti muschii care au fost solicitati in timpul antrenamentului. Rehidrateaza sporadic organismul cu legume si fructe, si multa apa. Evita bauturile pe baza de cofeina, teina sau taurina (energizantele)! Cei care fac exercitii mai putin solicitante trebuie sa manance cam in acelasi fel ca si cel mentionat mai sus, cu singura mentiune ca mai putin. De exemplu, pot opta pentru carne de pui la gratar cu salata si garnitura de orez brun si o fructa. Ca si gustare, este bine sa aleaga iaurt slab light si migdale, cu cateva seminte de floarea-soarelui si apa.

Articol exclusiv online

Cele 8 trucuri care te ajuta sa slabesti
Cele 8 trucuri care te ajuta sa slabesti