3 sfaturi pentru o alimentaţie sănătoasă

Nu contează doar să ştii CE să mănânci ca să îţi păstrezi silueta şi sănătatea, ci să ştii şi CUM să mănânci. Jurnaliştii de la Daily Mail au strâns câteva îndrumări de la specialişti de încredere.
3 sfaturi pentru o alimentaţie sănătoasă
Nu contează doar să ştii CE să mănânci ca să îţi păstrezi silueta şi sănătatea, ci să ştii şi CUM să mănânci. Jurnaliştii de la Daily Mail au strâns câteva îndrumări de la specialişti de încredere. 
 
Fierbeţi morcovii – evitaţi să îi preparaţi folosind aparatele cu aburi. Cercetătorii italieni au descoperit că morcovii fierţi, în comparaţie cu cei cruzi şi cei preparaţi la aburi, conţin cea mai mare concentraţie de carotenoizi – antioxidanţi pe care organismul îi foloseşte pentru a sintetiza vitamina A, importantă pentru creştere, reproducere, imunitate, sănătatea pielii şi a părului.

Fierbeţi ceaiul pentru cel puţin un minut – ceaiul conţine polifenoli, antioxidanţi care protejează celulele inimii. Polifenolii sunt eliberaţi doar atunci când ceaiul este încăzit şi au nevoie de 1-4 minute pentru a fi eliberaţi în apa fierbinte.

Mâncaţi bananele atunci când sunt verzi – există o falsă percepţie potrivit căreia bananele coapte conţin mai multe calorii decât cele verzi. E adevărat totuşi că ele sunt mai dulci. Acest fapt se explică prin aceea că amidonul se transformă în zahăr pe măsură ce bananele se coc, însă procesul de coacere a acestor fructe nu influenţează conţinutul lor caloric.

Dar gradul de coacere al unei banane influenţează numărul de calorii pe care îl primiţi de la aceste fructe. Cu cât banana este mai verde, cu atât aceasta conţine mai mult amidon rezistent, care este mai lent absorbit de organism. Astfel, veţi absorbi mai puţine calorii.

Citeşte şi: Jos cu burta după Sărbători