Mic dejun sănătos – 4 reţete dintr-un spa medical de lux. Costă maxim 6 lei!

Fulgi de ovăz, ciuperci, avocado, lapte vegetal, semine de chia, ceapă roşie, coriandru, banane - sunt ingrediente care vă ajută să începeţi sănătos o nouă zi.
Mic dejun sănătos – 4 reţete dintr-un spa medical de lux. Costă maxim 6 lei!
Mic dejun sănătos - 4 reţete dintr-un spa medical de lux. Costă maxim 6 lei! foto 123rf.com

Călătoriile sunt un prilej bun pentru inspiraţie culinară şi stil de viaţă. Mereu m-am întrebat ce se mănâncă atunci când mergi într-un spa de lux. Ei bine, fiecare are opţiunea să aleagă ce programe de nutriţie doreşte sau i se potrivesc. Nu toată lumea consumă shake-uri şi fulgi de tărâţe şi două cireşe într-o zi şi nici toată lumea consumă fructe minune din jungla amazoniană.

Din contră, micul dejun poate fi o masă întinsă cu fel şi fel de bunătăţi ”pământene” din care tu alegi. Clienţii primesc sugestii şi pentru acasă, inclusiv reţete. Aşadar, am selectat 4 reţete ideale pentru începerea în forţă a unei noi zi din meniul unui spa medical de 5 stele pentru o săptămână de 5 stele.

Reţetă de Budincă de chia

Ingrediente:

  • 250 ml de băutură vegetală (orez, migdale, caju etc)
  • Jumătate de cană de seminţe de chia
  • 1 lingură de proteină vegetală pudră
  • Pudră de vanilie dintr-un baton de vanilie

Mod de preparare:
Reţeta se poate pregăti şi cu o noapte înainte de a fi consumată, dar şi pe loc. Ingredientele se mixează într-un blender

Reţetă de Guacamole

Ingrediente:

  • Avocado
  • Ceapă roşie
  • Coriandru
  • O roşie
  • Ulei de măsline
  • Sare
  • Piper
  • Suc de lime sau de lămâie

Mod de preparare:
Avocado se mărunţeşte, iar ceapa roşie se curăţă şi se taie foarte fin. Acestea se amestecă cu roşia şi corinadru tăiate fin de asemenea. Se asezonează cu ulei de măsline, sare, piper iar la sfârşit se adaugă sucul de lime.
Guacamole se poate consuma alături de ardei gras, roşii, dovlecei gratinaţi etc.

Reţetă de Pancakes


Ingrediente:

  • 1 banană
  • 3 linguri de fulgi de ovăz
  • 1 ou

Mod de preparare:
Banana curăţată se pasează manual într-un bol alături de fulgii de ovăz şi de ou. Se amestecă bine. Se pun pe foc într-o tigaie antiaderentă şi se întorc pe ambele părţi. Se pot servi călduţe dar şi reci.

Reţetă de Ciuperci cu omletă din albuş

Ingrediente:

  • 5, 6 ciupercuţe
  • Albuşul unui ou
  • Condimente
  • Parmezen

Mod de preparare:
Ciupercilor li se dă înlătură coaja. Din albuş, parmezan ras şi condimente se preapară o omletă care va umple ciupercile. Se vor pune la cuptor într-o tavă tapetată cu hârtie de copt la foc mediu, până când devin aurii.