Ton sau somon? Care este cea mai sănătoasă alegere

Atât tonul, cât și somonul sunt două alegeri sănătoase în dietă, dar fiecare poate fi consumat în funcție de obiectivele pe care le ai.
03.11.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Ton sau somon? Care este cea mai sănătoasă alegere
Ton sau somon? Care este cea mai sănătoasă alegere

Fiecare dintre noi știe că pentru o dietă sănătoasă consumul de pește este indicat, deoarece acesta este bogat în proteine, grăsimi sănătoase și alți nutrienți importanți necesari pentru sănătate. Tonul și sominul sunt două dintre cele mai populare alegeri când vine vorba de consumul de pește, așa că probabil te întrebi care este cea mai sănătoasă opțiune.

Ton sau somon? Beneficii și riscuri

Somonul este cea mai bună sursă de vitamina D, esențială pentru absorbția de calciu și sănătatea oaselor. De asemenea, vitamina D joacă un rol important pentru sănătatea creierului și o bună funcționare a sistemului imunitar. De-a lungul timpului, numeroase studii au arătat că un nivel scăzut de vitamina D crește riscul de apariție a anumitor tipuri de cancere, boli cardiovasculare, scleroză multiplă și depresie.

Comparativ cu tonul, somonul conține și o cantitate semnificativî de grăsimi omega-3, grăsmi esențiale pentru organism, deoarece acestea pot fi doar asimilate din dietă. Studiile arată că omega-3 ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare, deoarece trigliceridele scad și crește colesterolul bun HDL.

Tonul și mercurul

Este important de reținut că atunci când consumăm pește trebuie să avem în vedere cantitatea de mercur care ajunge în organism, deoarece este toxic pentru creier și poate produce probleme de dezvoltare în rândul copiilor. Tonul, fiind un pește mai mare, conține mai mult mercur decât somonul, care este un pește mic. EPA recomandă ca nivelul de mercur să nu depășească 0.3 μg per gram.

Care este cea mai bună alegere?

Atât somonul, cât și tonul sunt alegeri sănătoase în dietă. Indiferent pentru care optezi, ține minte că Asociația Americană a Inimii recomandă consumul de pește sau fructe de mare de cel mult două ori pe săptămână. Cea mai bună alegere depinde în funcție de obiectivele pe care le ai și, bineînțeles de gustul personal. Dacă vrei să-ți îmbunătățești colesterolul și să-ți protejezi inima, optează pentru somon, deoarece conține mai mulți acizi grași omega-3. Pe de altă parte, dacă ești în căutare de proteine fără să adaugi prea multe calorii, tonul este o alegere perfectă.