Cele mai frecvente greşeli care te împiedică să slăbeşti

Luuungăăă, precum o zi de post este şi prima zi a unei cure de slăbire. A se citi chiar prima săptămână, prima lună sau chiar primul an. Oare aşteptările noastre sunt nerealiste? Căci ne îngrăşăm în sute, chiar mii de zile, dar avem pretenţia să slăbim după doar o zi de efort.
Cele mai frecvente greşeli care te împiedică să slăbeşti

Luuungăăă, precum o zi de post este şi prima zi a unei cure de slăbire. A se citi chiar prima săptămână, prima lună sau chiar primul an. Oare aşteptările noastre sunt nerealiste? Căci ne îngrăşăm în sute, chiar mii de zile, dar avem pretenţia să slăbim după doar o zi de efort.

Aveţi în cercul de prieteni, de colegi sau de cunoscuţi iubitori profesionişti de cure de slăbire? Da, da, sunt cei ce se entuziasmează la auzul unei noi reţete miraculoase, iar la debutul fiecărei săptămâni, sezon sau înainte de evenimente importante (momentul costumului de baie, nuntă, sărbători religioase, noul/noua iubit/ă, pre sau post divorţ) anunţă cu surle şi trâmbiţe că gata, s-au dus festinurile, începe marea schimbare!

Tot ei promit că prezentul papanaş plin de dulceaţă este ultima ispită la care nu au rezistat şi că de acum înainte nimic din ceea ce nu este pe placul clubului manechinelor care beau doar apă plată cu lămâie nu le va mai ajunge în farfurie.

Şi tot ei simt nevoia să investească într-un nou echipament de sport mai fancy, că doar nu vor merge la sala de sport ponosiţi. În multe cazuri, toate speranţele şi promisiunile către sine devin deşarte în momentul când constată cât de lungă şi anostă este o primă zi din cura de slăbire.

Cumpăr răbdare!

Primele ore dintr-o zi la debutul curei de slăbire reprezintă un prag psihologic important pentru orice persoană dornică să-şi modifice greutatea corporală, fie ea debutantă sau cu state vechi în acest demers. Dar indiferent de cât de incomensurabil ni se pare efortul nostru din prima zi de slăbire, organismul nici măcar nu percepe schimbarea alimentaţiei. Şi este perfect normal, gândiţi-vă ce ar însemna pentru buna funcţionare a întregului sistem, scăderea greutăţii după doar 2 mese în care am mâncat mai nimic…

Deci, răbdarea este de aur. La fel şi atitudinea relaxată în faţa marii schimbări!

Întoarceţi-vă în timp, şi amintiţi-vă de ce v-aţi îngrăşat de fapt? Mese îmbelguşate la ore târzii din noapte? Sportul lipseşte cu desăvârşire? Prea multe dulciuri concentrate zi de zi, săptămână de săptămână? Probleme medicale? Regimuri peste regimuri de slăbire auzite de la prieteni şi ţinute după ureche pe perioade scurte? Efectul yo-yo? Fiecare dintre noi ştie în adâncul sufletului în ce fel greşeşte faţă de propriul corp. De fapt, “a greşit” este forma corectă a verbului. Aceasta este atitudinea! De acum înainte, fără greşeli!

De ce nu slăbim?

Pentru că de cele mai multe ori împărţim cu persoanele apropiate şi binele şi răul, nu doar o dată prietene, colege de birou s-au luat de mână şi au început să ţină simultan acelaşi regim de slăbit. Toate bune şi… fără zahăr, fără grăsimi, fără porţii generoase, fără orori alimentare până când una dintre părţile implicate în regim constată cu stupoare că a sa colegă de suferinţă a slăbit mai mult. Cum este posibil? Doar au ţinut aceeaşi dietă!

Explicaţiile sunt diverse: vârstă, metabolism, hormoni, glanda tiroidă, afecţiuni, istoric medical, gene. Iată câteva explicaţii selectate din cartea “Trucurile Tu”. Metabolismul este termostatul corpului – rata la care grăsimea este arsă. În fiecare an se consumă mai mult de 1 milion de calorii din activităţi interne, pe care nu le simţim (bătăile inimii, de exemplu).

Important: orice mişcare accelerează metabolismului – o creştere cu 1 grad a temperaturii corpului va creşte rata metabolică cu 14%. Atenţie, dieta trebuie personalizată şi în funcţie de rata metabolică specifică vârstei şi sexului.

Alţi factori ce ne pot împiedica să slăbim sunt hormonii. Tot din aceeaşi carte aflăm că: “în organismul nostru sunt 9 hormoni care ne spun să mâncăm mai mult şi 14 hormoni care ne spun să încetăm alimentaţia, căci suntem sătui”. Spre exemplu, s-a constatat că hormonul adiponectină ajută muşchii să transforme grăsimea în energie şi suprimă apetitul.

Atunci când pierdem în greutate organismul dispune de mai multă adiponectină. Dacă unii dintre aceşti hormoni nu funcţionează corect, atunci apar şi dereglări de greutate. Un control medical de specialitate amănunţit poate rezolva problemele hormonale.

Între stres şi moştenire genetică

De asemenea, stresul ne împiedică să slăbim: prea mult stres stimulează glanda suprarenală, care eliberează prea mult cortizol, testosteron şi estrogen. Astfel mâncăm mai mult, iar aceste calorii se stochează mai rapid. Unde? La nivelul abdomenului! Deci, nu puteţi să vă faceţi un bine mai mare decât să vă destresaţi. Zilnic.

Un alt factor important atunci când vine vorba despre slăbire îl reprezintă moştenirea genetică. Uitaţi-vă în familia voastră: câte persoane care se confruntă cu obezitatea aveţi? Care au fost cauzele ce au dus la această situaţie? S-a constatat că genele determină în proporţie de 30% greutatea corporală. Dar totuşi ţinând abuzurile alimentare în frâu pe termen lung şi dând frâu liber mişcării putem avea câştig de cauză.

O dată ce ai slăbit, corpului îi trebuie un an de zile să se reseteze să funcţioneze corect la noua greutate. De aceea, timp de un an de zile încă apare pericolul îngrăşării dacă dieta nu este supravegheată atent sau sportul nu este prezent. A, şi nu uitaţi: fără stres!

Ceasul slăbirii bate diferit

Fiecare dintre noi este unic. De aceea şi timpul în care slăbim diferă în funcţie de vârstă, sex, metabolism, moştenire genetică, dietă, istoric medical, exerciţiu fizic. Ca şi în viaţă, în regimul de slăbit paşii mici şi siguri sunt de succes. Este mai indicat să slăbeşti 2, 3 kilograme în fiecare lună şi să nu le mai pui niciodată la loc, decât să slăbeşti 10 kg în 30 de zile şi să stochezi peste puţin timp 13!

Este important de ştiut că atunci când vă înfometaţi mai mult de 12 ore, rata metabolică scade cu 40%, iar organismul este setat să stocheze caloriile. Deci, poate sună plictisitor, dar gustările mici şi dese şi mişcarea reprezintă cheia succesului.