Ce trebuie sa stii despre grasimea din alimente

Grasimile vizibile sunt cele pe care le poti vedea cu ochii tai. Acestea includ untul, uleiurile si grasimea de pe carne.
Ce trebuie sa stii despre grasimea din alimente
Ce trebuie sa stii despre grasimea din alimente

Grasimile vizibile sunt cele pe care le poti vedea cu ochii tai. Acestea includ untul, uleiurile si grasimea de pe carne.

Puiul, spre exemplu, are un strat de grasime vizibila situata imediat sub piele. Poti observa aceasta grasime cand cureti sau tai puiul inainte sa-l pregatesti.

Smantana este, de asemenea, grasime vizibila pentru ca este partea cea mai grasa din lapte, ce se ridica la suprafata acestuia. Pana si inghetata poate fi considerata grasime vizibila din moment ce ingredientul principal este smantana.

Grasimi bune, grasimi rele

Desi greu de crezut, toata lumea are nevoie de grasimi pentru o stare generala buna de sanatate. Grasimile ne ofera de doua ori mai multa energie decat primim de la proteine si carbohidrati si transporta substante nutritive vitale pentru organism, pentru sanatatea celulelor.

Grasimea vizibila adauga si gust alimentelor pe care le mancam. De aceea este atat de usor de sesizat cand o mancare nu contine grasimi deloc. Unele grasimi vizibile contin chiar Omega3, grasimi sanatoase ce nu sunt disponibile in alte surse. Grasimile ne ajuta sa ne simtim satui.

Marea Disparitie
Grasimea vizibila devine invizibila atunci cand o gatim. Spre exemplu, untul si uleiurile dispar in prajituri. De aceea, este important sa ne limitam aportul de grasime vizibila, pentru a ajuta la contracararea grasimii invizibile pe care o consumam.

Este mai usor sa tinem evidenta consumului de carne slaba, sa nu adaugam unt la feliile de paine si sa renuntam la maioneza in salate decat sa tinem evidenta grasimilor invizibile din ceea ce manacam.

Etichetele produselor ne ajuta in acest sens, dar cu toate grasimile invizibile din alimentatia noastra de care poate nici nu stim, deja consumam mai mult decat avem nevoie.

Ascunse in bucatarie

Uneori, grasimile vizibile stau chiar in fata ochilor nostri si nu le vedem. Cartofii prajiti sunt incarcati cu grasimi vizibile chiar la suprafata lor si imediat sub aceasta. Puiul prajit cu piele absoarbe literalmente grasimea de la gatit ca un burete.

Deci, chiar daca puiul este carne slaba sanatoasa, modul in care este gatit face toata diferenta. Incearca sa elimini pielea inainte de prajire pentru a reduce grasimile vizibile. Fierberea, coacerea sau pregatirea la rotisor sunt optiuni de gatire dintre cele mai sanatoase pentru majoritatea tipurilor de carne.

Saturate vs. Nesaturate
Diferenta dintre grasimile saturate si cele nesaturate este simpla. Grasimile saturate devin solide la temperatura camerei, iar cele nesaturate raman in starea lor initiala. Grasimile saturate sunt principalii vinovati de ridicarea valorii colesterolului.

Uleiurile de gatit sunt un exemplu de grasimi nesaturate, iar untul – de grasimi saturate.

Ambele sunt vizibile, dar grasimile nesaturate sunt o optiune mai sanatoasa. Daca incerci sa faci alegeri mai sanatoase in ceea ce priveste grasimile vizibile, alege ulei de masline in loc de unt pentru paine si uleiuri vegetale pentru prajit.

Alege produse naturale in pofida celor hidrogenate de cat mai multe ori posibil.

Grasimile hidrogenate partial sunt cele gasite in untul de arahide si in margarina.

Citeste si Cum slabesti dupa 30 de ani?

Cel mai nou articol Video:
Natalia Pavalachi Pittet, sexolog: Cum discutăm cu copiii și adolescenții despre sex