Berea după sală: beneficii şi potenţiale riscuri

Iată de ce este în regulă să consumi bere după ce faci sală.
Berea după sală: beneficii şi potenţiale riscuri
Berea este clasată pe locul trei în topul celor mai consumate băuturi din întreaga lume, după apă şi ceai. Deşi multe persoane susţin că este oferă numeroase beneficii atunci când este consumată după un antrenament, berea este o băutură care deshidratează. În plus, acum probabil te întrebi dacă este la fel de eficientă ca alte băuturi care pot fi consumate după sală, precum apa, shake-urile proteice sau băuturile care conţin electroliţi.

Posibile beneficii ale berii, după ce faci sport

Când vorbim despre bere şi sport în acelaşi context, lucrurile nu par să aibă vreo legătură însă, există câteva proprietăţi ale berii care pot acţiona asupra organismului după antrenament. Ia aminte însă că nu există dovezi concludente care să susţină cu tărie că berea este benefică după ce faci sport. Încă sunt necesare mai multe cercetări.
 
Poate fi o sursă decentă de carbohidraţi. Berea este făcută din apă, cereale, hamei şi drojdie. Ca rezultat, este o sursă de carbohidraţi, iar în medie, o bere conţine undeva la 10-15 grame. Exerciţiile de tip aerobic, precum alergatul sau ciclismul, tind să epuizeze stocurile de glicogen din organism spre deosebire de antrenamentele cu greutăţi sau intervalurile scurte de sprint. Dacă în urma unui antrenament consumi carbohidraţi pentru a reface depozitele de energie, berea poate fi şi ea o opţiune din când în când.
 
Unele tipuri de bere conţin electroliţi esenţiali. În timpul unui antrenament intens sau moderat, pierzi electrolizi prin transpiraţie. Electrolizii sunt minerale, printre care se numără sodiu, potasiu, magneziu şi calciu, care conţin o încărcare electrică şi serveşte funcţiilor importante din organism precum menţinerea unui echilibru corespunzător al pH-ului, echilibrează nivelul de apă din organism şi facilitează transmisia sistemului nervos.
 
Poate conţine antioxidanţi. Berea conţine o cantitate generoasă de antioxidanţi, meniţi să combată radicalii liberi. În special, conţine polifenoli, care se regăsesc şi în diferite fructe şi legume, iar consumaţi cu moderaţie ajută la îmbunătăţirea sănătăţii inimii şi reducerea riscului de apariţie a cancerului.

Potenţiale riscuri

Dacă până acum am vorbit de beneficiile pe care le poate oferi berea organismului după un antrenament, există şi câteva riscuri pe care trebuie să le luăm în calcul. Consumul de alcool cu regularitate poate provoca dependenţă, aşadar, trebuie să limitezi acest lucru. Pe lângă asta, alcoolul deshidratează. Hidratarea este extrem de importantă atunci când faci sport, mai ales dacă vrei să faci performanţă. Pentru că are un efect diuretic, berea creşte producţia de urină.