5 trucuri pentru o digestie uşoară

Nu te-ai putut abţine să nu mănânci şi drob şi friptură de miel şi sarmale. Plus pască şi cozonac. Dacă ai senzaţia aceea de plin şi experimentezi şi probleme cu digestia, iatp ce ar trebui să faci după mesele copiase de Paşti.
01.01.2020 | Autor: Bianca Poptean
5 trucuri pentru o digestie uşoară

Nu te-ai putut abţine să nu mănânci şi drob şi friptură de miel şi sarmale. Plus pască şi cozonac. Dacă ai senzaţia aceea de plin şi experimentezi şi probleme cu digestia, iatp ce ar trebui să faci după mesele copiase de Paşti.

Urmează un regim alimentar curat

Bine, ţi-a fost poftă şi poate ai exagerat. Acum ar fi momentul să te întorci la un regim echilibrat. Mănâncă mai multe fructe şi legume şi, poate ar fi bine să încerci să mănânci mai puţin pentru a-i da un repaos binevenit sistemului digestiv.

Bananele conţin aproximativ 15-20% din necesarul zilnic de fibre. Ele conţin de asemenea fructooligozaharide, care este un compus natural ce încurajează dezvoltarea bacteriilor benefice. Aceste bacterii, denumite şi bacterii „probiotice“ sunt responsabile pentru o multitudine de activităţi din corpul tău, inclusiv facilitarea digestiei şi eliminarea alimentelor.

Legumele verzi te vor ajuta de asemenea să menţii sistemul digestiv sănătos, ca urmare a cantităţilor mari de fibre pe care le conţin, carbohidraţi relativ scăzuţi precum şi cantităţi semnificative de apă. Alimente cum ar fi varza, spanacul şi lucerna sunt alegeri ideale pentru a fi integrate în dieta ta.

Exerciţiile fizice

Un alt lucru pe care îl poţi face pentru a beneficia de tractul digestiv este de sportul de zi cu zi. Funcţiile colonului devin mult mai eficiente atunci când muşchii abdominali sunt puternici şi în mod constant în mişcare. Abdomenele sunt un excelent mod de a întări aceşti muşchi şi de a îmbunătăţi aspectul în acelaşi timp, dar chiar şi simplul mers pe jos simplu poate menţine sistemul digestiv sănătos, prin îmbunătăţirea fluxului sanguin la nivelul intestinelor. Un studiu a arătat că femeile care merg pe jos zi de zi au fost cu 31% mai ferite de a dezvolta cancer de colon.

Încearcă ierburi terapeutice

Pătrunjelul este un stimulent enzimatic. El ajută de asemenea intestinele noastre în secreţia acizilor digestivi şi sucurilor gastrice, şi adaugă totodată o sursă bogată de fibre la procesul digestiv. Unii oameni folosesc şi coriandrul, pentru a calma accesele de gaze stomac şi flatulenţa. Frunzele de păpădie organică ajută la detoxifierea tractului digestiv şi la stimularea sa atunci când acesta devine lent.

Meditează

Stresul este unul dintre criminalii cei mai răspândiţi în societatea noastră. Deşi nu putem controla orice situaţie care cauzează stresul, putem schimba modul în care răspundem la evenimentele care apar brusc. Când suntem stresaţi, corpul nostru activează modul de „fight or flight“, amorţind procesul digestiv astfel încât să putem fugi sau să ne ferim de riscul în care ne aflăm. Meditaţia ajută creierul să se oxigeneze şi să se relaxeze, relaxând totodată întregul corp şi restabilind un echilibru.

Probiotice şi enzime

Probioticele şi enzimele sunt concepute special pentru a ajuta procesul digestiv, motiv pentru care ele sunt recomandate în momentele în care ne confruntăm cu diverse probleme în această arie. Desigur, vizita la doctorul de familie nu trebuie să lipsească!