Gwyneth Paltrow a renunţat la porumb – iată explicaţia!

Gwyneth Paltrow a scris pe site-ul ei goop.com că a decis să înceapă noul an cu o dietă de detoxifiere. Câştigătoarea premiului Oscar şi-a propus să renunţe la : gluten, produse lactate, cafeină, zahăr, carne roşie, fructe de mare, orez alb şi…porumb.
Gwyneth Paltrow a renunţat la porumb – iată explicaţia!
Gwyneth Paltrow a scris pe site-ul ei goop.com că a decis să înceapă noul an cu o dietă de detoxifiere. Câştigătoarea premiului Oscar şi-a propus să renunţe la : gluten, produse lactate, cafeină, zahăr, carne roşie, fructe de mare, orez alb şi…porumb.
 
Proabil că vă întrebaţi de ce se află porumbul alături de alimente standard evitate la detoxifiere ?
Deşi actriţa menţionează că unele persoane pot avea stări de vomă din cauza lipsei de cafeină, aceasta nu oferă nicio explicaţie de ce porumbul –de altfel, o legumă sănătoasă – ar trebui evitat.
 
Dar aceasta nu este prima dietă de detoxifiere care exclude porumbul. Porumbul trebuie evitat şi în programul de detoxifiere Be Well conceput de Frank Lipman, iar recomandarea apare şi în cartea nutriţionistului Alejandro Junger, „Clean”. 
 
Cu toate acestea, mulţi nutriţionişti consideră că porumbul are pe nedrept o reputaţie proastă. Deşi cazurile de alergie la porumb sunt extreme de rare, abundă zvonurile că este un aliment cu efect alergen, aşa că multe diete de detoxifiere propun excluderea acestuia, consideră nutriţionistul Karen Ansel.
 
Un ştiulete de porumb conţine 3 grame de fibre şi este bogat în antioxidanţi precum luteina şi zeaxantina. Aceşti antioxidanţi au capacitatea de absorbi lumina albastră, astfel diminuând efectele negative ale acesteia asupra ochilor. De asemenea,  cresc abilitatea pielii de a se apăra împotriva radiaţiilor UV. 
 
Porumbul are un indice glicemic mediu, potolind foamea pe perioade mai lungi şi reducând poftele alimentare.
 
Deşi porumbul este un aliment care nu conţine gluten, nutriţioniştii atrag atenţia că  persoanele care sunt intolerante la gluten pot avea şi o sensibilitate la porumb. 
 
„Porumbul este o legumă cu un indice glicemic ridicat, creşte nivelul de zahăr din sânge. Alimentele cu un indice glicemic ridicat cauzează fluctuaţii ale insulinei în sânge şi pot contribui la cauzarea inflamaţiilor în organism”,  consideră nutrţionistul Frank Lipman. Acesta este şi motivul pentru care recomandă renunţarea la porumb în curele de detox.
 
Bineînţeles, la fel ca în cazul celor mai multe alimente sănătoase, modul de preparare face diferenţa în ceea ce priveşte valoarea nutritivă şi beneficiile pentru sănătate. Dacă nu suferiţi de o intoleranţă la gluten, porumbul poate face parte cu succes din dieta voastră. Evitaţi produse derivate din porumb cum ar fi siropul de porumb bogat în fructoză sau combinarea acestuia cu unt sau brânză.