Un stil de viata sanatos pentru un par frumos!

Daca la capitolul alegerea celui mai bun sampon si a celui mai bun balsam de ingrijire zilnica stai excelent, este momentul sa afli care sunt cele mai corecte optiuni in materie de suplimente nutritive si de alimentatie pentru ca parul tau sa arate impecabil.
Autor: Andreea Groza
Un stil de viata sanatos pentru un par frumos!
Un stil de viata sanatos pentru un par frumos!

Daca la capitolul alegerea celui mai bun sampon si a celui mai bun balsam de ingrijire zilnica stai excelent, este momentul sa afli care sunt cele mai corecte optiuni in materie de suplimente nutritive si de alimentatie pentru ca parul tau sa arate impecabil.

Expunerea la ultraviolete, la clorul din piscine si la apa sarata – iata trei dintre cei mai inversunati dusmani ai frumusetii parului tau, care fac ravagii in sezonul cald. Daca la agresiunea soarelui se adauga curele de slabire repetate, la care multe femei apeleaza de-a lungul vietii, atunci, cu siguranta, parul va simti din plin efectele lipsei de vitamine si minerale esentiale.

In special, dupa 30 de ani, o data cu trecerea timpului parul imbatraneste si isi pierde prospetimea daca nu mancam alimente sanatoase, daca nu folosim produse antiageing, masti, tratamente speciale etc. Local, stilistii recomanda masti si tratamente pe baza de proteine, iar intern, vitaminele C si B-complex.

Calciul, fierul, siliciul, zincul si plantele marine joaca si ele un rol important in mentinerea unui par sanatos. Periajul zilnic stimuleaza circulatia sanguina a pielii capului si distribuie mai bine uleiurile naturale ale parului, ceea ce-i da stralucire. Alege o perie din fire de par de animal si executa in jur de 50 de miscari de periaj in toate directiile, fara a trage insa de par.

Masajul scalpului este o metoda excelenta de imbunatatire a circulatiei sanguine la nivelul scalpului si, de pe urma lui, beneficiaza nu numai parul, ci si fata. Cu varfurile degetelor, executa miscari de apasare si rotire pe pielea capului incepand de la frunte si coborand spre tample, crestet si ceafa. Incearca sa acoperi toata suprafata scalpului. Spalarea parului trebuie facuta in functie de cat de gras este. Un par uscat poate fi spalat de 2 ori pe saptamana, un par gras chiar la 2 zile. Nu uita insa ca spalarea excesiva il usuca si duce la pierderea luciului natural.

Ce alimente avem voie sa consumam
In dieta, trebuie sa predomine proteinele de calitate si alimentele care contin cat mai putine grasimi animale. Muguri de bambus (de 3 ori pe saptamana), toate legumele cu frunze verzi si zarzavaturile (de 3 ori pe saptamana), boabele proaspete de fasole verde si mazare (consumate de 3 ori pe saptamana) sunt hrana vie pentru par.

Extrem de benefice sunt si ridichile, sfecla, morcovii, rosiile, castravetii recomandate in salate mari gatite doar cu sare si piper si cateva picaturi de zeama de lamaie. Boabele uscate in amestec, fasolea neagra, galbena, fasolea mexicana, naut, linte mentin sanatatea parului daca sunt consumate de 2 ori pe saptamana.

Dintre lactate, branza de capra, branzica de casa si tofu fac minuni pentru podoaba capilara daca sunt incluse in meniu o data pe saptamana. Un pahar de lapte, o felie de branza si 4 fructe proaspete, consumate crude cu tot cu coaja, sunt reteta zilnica pentru un par de invidiat. Extrem de valoroase sunt si curele de 5.000 mg biotina zilnic, o vitamina din complexul B.

Ce alimente trebuie sa evitam
Carnea rosie, pestele prajit, carnea de pui prajita sau condimentata, sosurile de rantas, cartofii prajiti, pastele in exces, chips-urile, biscuitii, painea prajita cu gusturi diverse (usturoi, pizza, branza etc.), alimentele dulci ambalate, inghetata de la supermarket sunt dusmani ai siluetei si ai frumusetii parului.

Mancarea chinezeasca, mai ales cea pregatita in restaurantele autohtone, dauneaza sanatatii parului. Alimentele semipreparate, cele de la fast food, burger-ii, pizza, combinate cu bauturile carbogazoase, cu conservanti si aromatizanti, trebuie evitate.

 

Cel mai nou articol Video: