10 greşeli zilnice care ne aduc mai multe riduri pe faţă

Adoptarea unei pozitii gresite cand faceti sport poate avea aceleasi efecte: aparitia gusei si ridurilor gatului, de altfel, cel mai dificil de estompat.
Autor: Diana Suciu
10 greşeli zilnice care ne aduc mai multe riduri pe faţă

V-aţi privit vreodată chipul atunci când vorbiţi extrem de animat şi convingător? Unele dintre noi nu, cu siguranţă, pentru că atunci ne- am da seama cât de mult greşim când ridicăm sprancenele şi ne contorsionăm fruntea, aidoma unui acordeon, săpând riduri adânci pe frunte. Haideţi să vedem ce alte greşeli facem în viata de zi în detrimentul tenului nostru!

1. Evitarea ochelarilor de soare în zilele extrem de însorite duce la formarea ridurilor în jurul gurii, la colţul ochilor. De altfel, purtarea  ochelarilor cu rame şi lentile mari şi întunecate mai are un avantaj: blochează ultravioletele şi astfel evitaţi pătarea pielii din jurul ochilor. Iar daca purtaţi ochelari de vedere, trebuie să vă asiguraţi că aveţi mereu la voi vara şi iarna, când e zăpadă, o pereche de ochelari de soare cu dioptrii.

2. Atingerea feţei în timpul lucrului la birou, lecturării unei cărţi, în general, pe parcursul unei activităţi care implică multă concentrare intelectuală, în aceeaşi poziţie. Multe femei îşi sprijină palma pe frunte, ceea ce înseamnă o întindere forţată a pielii frunţii şi ochilor. Iar prin greşeli de acest fel, perpetuate în timp, laxitatea pielii se accentuează.

3. Sprijinirea frecventă a capului „în cot” şi orientarea bărbiei în piept poate accentua ridurile gâtului. În plus, pielea devine mai laxă  sub conturul osos al maxilarului.

4. Neglijarea exerciţiilor zilnice de tonifiere a musculaturii paravertebrale cervicale, adică a zonei cefei, duce în timp la o poziţie joasă a capului şi la apariţia bărbiei duble sau a „guşei”.

5. Adoptarea unei poziţii greşite când faceţi sport poate avea aceleaşi efecte: apariţia guşei şi ridurilor gâtului, de altfel, cel mai dificil de estompat. Aşadar controlaţi-vă poziţia capului când faceţi sport: privirea trebuie să fie mereu înainte, gâtul întins, iar bărbia la unghi de 90 de grade. 

6. Expirarea forţată în timpul şedinţelor de fitness poate duce la formarea ridurilor verticale din jurul gurii. Aşa că inspiraţi pe nas şi expiraţi pe gură! Nu o faceţi forţat, cu grimase, ci lăsaţi aerul să iasă singur, aşa- numita „ocean breeze” prin compresia abdomenului şi diafragmei.

7. Dormitul preponderent pe aceeaşi parte accentuează ridurile de pe partea respectivă, mai ales a şanţurilor lacrimilor. Încercaţi să schimbaţi săptămânal partea de pat pe care îl împărţiţi cu partenerul. De asemenea, nu dormiţi pe burtă, obicei care obligă o parte a feţei să stea strivită ore în şir, de pernă. Dacă nu mă credeţi, observaţi-vă cu atenţie acele linii de „somn” de pe faţă, uneori atât de adânc imprimate. Dacă vreţi să vă salvaţi faţa, încercaţi să dormiţi pe spate. Dacă vă e greu, puneţi o pernă sub genunchi care să vă oblige în această poziţie.

8. Încruntarea feţei are un impact major asupra frumuseţii! Aşadar controlaţi-vă expresia când mergeţi pe stradă, chiar dacă „vă bântuie” gânduri negre sau nu prea sunteţi împăcate cu ceea ce vedeţi în jur. Încercaţi să abordaţi un chip cât mai senin.

9. Frecatul ochilor este un alt obicei periculos. Deşi pleoapele şi ochii reprezintă o zonă reflexogenă minunată, iar senzaţia este extrem de plăcută când ne e somn sau suntem obosite, frecatul des al ochilor vă va îmbătrâni mai devreme. Pielea ochilor este atât de fină şi subţire încât această brutalizare duce destul de repede la un aspect creponat.

10. Demachierea agresivă, prin aplicarea puternică a loţiunii de pe discurile cosmetice. Corect ar fi să aplicaţi destulă cremă demachiantă şi să lăsaţi câteva minute să înmoaie fardurile şi anticearcănul. Apoi îndepărtaţi cu mişcări scurte şi foarte delicate crema demachiantă. Procedaţi la fel când aplicaţi crema de ochi, cu mişcări de tapotare dinspre tâmple înspre nas pentru zona inferioară şi invers pentru pleoapa superioară.