Black Friday 2025 se anunță a fi momentul ideal pentru a face cele mai avantajoase achiziții ale anului. De la televizoare inteligente și telefoane de ultimă generație, până la articole vestimentare, electrocasnice, cosmetice, produse de sănătate și pentru casă, reducerile vor fi, ca de obicei, spectaculoase.
Anul acesta, campania Black Friday 2025 începe mai devreme în România față de alte țări. Retailerii pregătesc promoții consistente, iar clienții sunt îndemnați să se pregătească din timp pentru a prinde cele mai bune oferte înainte ca stocurile să se epuizeze.
Termenul „Black Friday”, tradus în română ca „Vinerea Neagră”, își are originea în Statele Unite ale Americii. Expresia a fost folosită pentru prima dată în orașul Philadelphia, în anii ’60, pentru a descrie haosul din trafic ce apărea în ziua de vineri de după Ziua Recunoștinței (Thanksgiving).
În acea perioadă, americanii obișnuiau să călătorească pentru a-și vizita familiile de sărbătoare, iar a doua zi, drumurile se umpleau din nou de mașini, determinând polițiștii să numească această zi „neagră” din cauza blocajelor rutiere.
În timp, sensul termenului s-a schimbat radical. Comercianții au început să profite de fluxul mare de oameni din orașe pentru a lansa reduceri masive și pentru a marca începutul sezonului de cumpărături de Crăciun. Astfel, „Black Friday” a devenit sinonim cu reduceri spectaculoase și cozi imense în magazine.
În Statele Unite, Black Friday este programat, ca în fiecare an, pentru a patra vineri din luna noiembrie – adică pe 28 noiembrie 2025. În schimb, România are o tradiție diferită: retailerii locali preferă să dea startul promoțiilor mai devreme, cu una sau chiar două săptămâni înainte de data oficială americană.
Pentru Black Friday 2025, primul mare retailer care a anunțat data evenimentului este eMAG, care va organiza campania pe vineri, 7 noiembrie 2025. Majoritatea magazinelor online și fizice vor adopta aceeași perioadă, adaptându-și calendarul de reduceri în funcție de această dată.
În ultimii ani, s-a observat o tendință tot mai clară de extindere a perioadei de Black Friday, unele magazine oferind reduceri timp de câteva zile sau chiar pe parcursul a două săptămâni.
În 2025, magazinul Bebe Tei, unul dintre cele mai apreciate branduri din România pentru produse destinate bebelușilor, copiilor și mămicilor, organizează campania de Black Friday în perioada 14 – 18 noiembrie 2025. Reducerile se aplică și online.
Timp de cinci zile, clienții vor putea beneficia de reduceri consistente la o gamă extinsă de produse: scutece, formule de lapte, cosmetice și produse de îngrijire, articole pentru gravide, jucării educative, dar și accesorii pentru îngrijirea celor mici.
Evenimentul Black Friday la eMAG este programat pentru vineri, 7 noiembrie. Aceasta este data oficială a celui mai important eveniment de reduceri din România, momentul așteptat de milioane de cumpărători dornici să profite de oferte speciale la produse din toate categoriile — de la electronice și electrocasnice, până la modă, produse pentru casă, articole de beauty și multe altele.
eMAG, cel mai mare retailer online din țară, organizează Vinerea Neagră într-o singură zi, tradiție păstrată încă de la primele ediții. Campania începe de obicei dimineața devreme, în jurul orei 07:00, când ofertele devin active în aplicație și pe site, și se încheie la miezul nopții, pe 7 noiembrie, sau mai devreme dacă stocurile promoționale sunt epuizate.
În aceeași perioadă, și alți comercianți mari vor organiza campanii de reduceri. De exemplu, Lidl va desfășura propriul eveniment Black Friday 2025 între 3 și 9 noiembrie, cu oferte valabile atât în magazinele fizice, cât și online.
Promoțiile vor fi afișate începând cu ora 00:00 în prima zi a campaniei și vor rămâne disponibile până la 23:59 în ultima zi, în limita stocurilor.
Lidl anunţă campania de Black Friday cu reduceri de până la 33% la o gamă largă de produse în România.
Produsele promoţionale acoperă diverse categorii: alimente şi băuturi, bucătărie & gospodărie, atelier & grădină, locuință & amenajare, sport & timp liber, fashion & lifestyle, copii & jucării.
Pentru copii: haine, jucării, echipamente – aceste categorii sunt clar listate în campania Lidl. Poţi găsi și produse precum ustensile de bucătărie, articole pentru organizarea casei, decoruri, unelte de grădină sau atelier. Catalogul menţionează direct aceste categorii. De exemplu, dacă ai de amenajat un spaţiu de locuit sau de renovare, e momentul să cauţi reduceri la astfel de produse.
Conceptul de Black Friday a ajuns în România în 2011, fiind introdus inițial de marile magazine online. Succesul neașteptat al primelor ediții a determinat și alte branduri și lanțuri de retail să se alăture fenomenului.
Deși în SUA Vinerea Neagră are loc întotdeauna în a patra vineri din noiembrie, România a adaptat evenimentul la propriul calendar comercial, dând startul mai devreme pentru a oferi consumatorilor mai mult timp de cumpărături și pentru a evita aglomerația de sărbători.
Astfel, Black Friday România 2025 va avea loc pe 7 noiembrie, cu aproape trei săptămâni înainte de ediția americană.
Foto: shutterstock