Stațiunile turistice din România atrag anual mii de vizitatori, fie că vorbim de litoral, fie de Valea Prahovei, una dintre cele mai căutate destinații montane. Peisajele spectaculoase, aerul curat și serviciile tot mai diversificate fac din aceste locuri un magnet pentru turiști. Însă, odată ce se așază la masă, mulți vizitatori descoperă și reversul medaliei: prețurile ridicate practicate de comercianți.
Un exemplu recent a stârnit reacții aprinse pe rețelele de socializare. Ionuț Corfu, turist aflat la Bușteni, a decis să se răcorească pe terasa Castelului Cantacuzino, un loc de poveste cu priveliște de neegalat asupra Bucegilor. Însă, nota de plată i-a lăsat un gust amar: 22 de lei pentru o sticlă de Mirinda de 250 ml.
„Să mai aud eu că e scump la Mamaia. La Castel Cantacuzino, un suc de 250 ml costă 22 de lei. Bine, bonul fiscal l-am obținut după insistențe. Mai întâi mi-au dat doar o prenotă”, a scris turistul pe Facebook.
Reacțiile nu au întârziat să apară. Majoritatea comentatorilor au condamnat prețurile, unii numindu-le chiar „jaf la drumul mare”. Alții au subliniat că, deși nimeni nu obligă turiștii să cumpere, ar fi nevoie de mai mult bun-simț din partea comercianților.
„Nu i-aș zice jaf, pentru că nu mi-a băgat nimeni mâna în buzunar. Dar e, clar, un tun. Niște bun-simț nu ar strica deloc”, a adăugat Corfu.
Situații similare sunt semnalate frecvent în stațiunile românești, unde prețurile pentru băuturi și mâncare rivalizează cu cele din destinații externe. Astfel, mulți turiști preferă să-și petreacă vacanțele în Grecia, Turcia sau Bulgaria, unde raportul calitate-preț este, spun ei, mai avantajos.
Valea Prahovei rămâne o destinație de vis pentru iubitorii muntelui, însă prețurile practicate în restaurante și terase riscă să îi alunge pe turiștii români.
Sursă foto – jurnalfotografic / Envato