Produsele lactate, asociate riscului scăzut de boli cardiovasculare

Ani de zile, iubitorii de produse lactate au fost avertizați că dacă vor consuma prea multe grăsimi saturate vor risca să aibă probleme cardiovasculare.
  • Publicat:
Produsele lactate, asociate riscului scăzut de boli cardiovasculare
Foto: pexels

Ani de zile, iubitorii de produse lactate au fost avertizați că dacă vor consuma prea multe grăsimi saturate vor risca să aibă probleme cardiovasculare și în special accident vascular cerebral. Un nou studiu însă susține că produsele lactate sunt chiar bune pentru sănătatea inimii.

Consumăm sau nu produsele lactate?

Studiul a fost publicat în PLOS Medicine și s-au analizat mostre de sânge de la 4.150 de pacienți de vârste medii (60 de ani) din Suedia, care consumau foarte multe lactate. 17 ani mai târziu, cercetătorii au ncercat să observe câți dintre participanți s-au confruntat cu infarct, AVC, hiăertensiune sau alte boli de inimă și au ajustat descoperirile în funcție de factori precum vârsta, nivelul de activitate și dieta. Astfel, cercetătorii au descoperit că participanții cu un nivel crescut de grăsime provenită din lactate aveau un risc scăzut de a dezvolta boli cardiovascculare comparativ cu cei cu un nivel scăzut.

Un alt studiu publicat în 2011 în American Journal of Clinical Nutrition arată că 13% dintre caloriile zilnice din brânză, consumate timp de șase săptămâni, nu au arătat creșteri în colesterolul LDL. Atunci când colesterolul LDL este crescut există riscul să te confrunți cu boli cardiovasculare și AVC, arată CDC. Asociația Americană a Inimii recomandă ca consumul de două-trei porții de produse lactate scăzute în grăsimi sa gără grăsimi. O altă instituție reprezentativă recomandă să optăm pentru opțiunile scăzute în grăsimi și să stăm departe de produsele grase precum brânza grasă, untul și crema de brânză.

Impactul produselor lactate asupra sănătății inimii poate fi indirect. Produsele lactate grase încetinesc procesul digestiv și te pot ajuta să stai departe de gustările rapide precum mâncarea procesată. De asemenea, acestea reglează glicemia și îți oferă mai multă energie pentru a face sport.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu - Web-Editor
ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected] Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să scrie şi nu se vede făcând altceva, acesta fiind visul ei încă de pe băncile ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc
Recomandări: