Invidia, o trăsătură scoasă la iveală cu ocazia statului pe Facebook de Crăciun

Un studiu realizat de specialiştii de la Universitatea din Copenhaga sugerează că utilizarea excesivă a reţelelor de socializare poate genera sentimente de invidie. Studiul avertizează în special despre impactul negativ al navigării pe internet „din umbră" pe social media, fără conectarea cu persoane reale.
Invidia, o trăsătură scoasă la iveală cu ocazia statului pe Facebook de Crăciun

Prea mult Facebook de Crăciun, toate acele familii „perfecte” şi fotografiile de vacanţă… Care-i percepţia userului? Este posibil ca userii care navighează în exces pe social media de sărbători să devină mai degrabă nefericiţi, decât să se transpună într-o stare emoţională potrivită sărbătorilor.

Un studiu realizat de specialiştii de la Universitatea din Copenhaga sugerează că utilizarea excesivă a reţelelor de socializare poate genera sentimente de invidie. Studiul avertizează în special despre impactul negativ al navigării pe internet „din umbră” pe social media, fără conectarea cu persoane reale, scrie Mediafax.

Cercetarea sociologică a fost realizată pe 1.300 de participanţi, majoritar femei, şi afirmă că „utilizarea regulată a reţelelor sociale, cum ar fi Facebook, poate afecta negativ starea emoţională, bunăstarea şi satisfacţia cu privire la propria viaţă”.

Cercetatorii avertizează şi în privinţa „deteriorării dispoziţiei” atunci când un user petrece prea mult timp uitându-se la poveştile şi fotografiile postate pe reţelele sociale de alţi oameni. Se induc astfel „comparaţiile sociale nerealiste”.

În cazul în care intervine dependenţa de social media (un om care petrece ore îndelungi în faţa unui ecran, întristat de de postările altora), cercetatorii recomandă o comunicare reală: implicare activă în conversaţie şi chiar conectarea cu oameni pe social media pare a fi o experienţă mult mai pozitivă, sugerează studiul publicat în revista Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking.

Aşadar, e mult mai sumbră situaţia utilizatorului „pasiv” care petrece prea mult timp „la pândă” pe reţelele sociale fără a se implica. Sfatul cercetătorilor pentru utilizatorii pasivi, conform studiului, este pauza pentru o săptămână din sfera social media.