Ce pățești, de fapt, dacă fumezi un pachet de țigări zilnic. Specialiștii au făcut public adevărul crunt

  • Publicat:
Ce pățești, de fapt, dacă fumezi un pachet de țigări zilnic. Specialiștii au făcut public adevărul crunt
Sursa foto: Envato

Fumatul este unul dintre cei mai mari factori de risc pentru problemele de vedere, inclusiv pentru dezvoltarea cataractei și a degenerescenţei maculare, avertizează The Economic Times.

Fumatul excesiv nu afectează doar plămânii, ci și vederea

Cei care fumează peste 20 de țigări pe zi ar putea să sufere de o pierdere treptată a vederii, deoarece vasele de sânge și neuronii din retină se deteriorează din cauza viciului amintit, potrivit unui nou studiu.

Cercetarea a inclus 71 de subiecți sănătoși, care au fumat maxim 15 țigări în toată viața lor și 63 de subiecți care au fumat peste 20 de țigări pe zi. Cei din urmă au fost diagnosticați cu dependență de tutun.

Citește și: Fumatul este o boală cronicădependența de nicotină!

Descoperirile au indicat schimbări majore in capacitatea fumătorilor de a face diferența între roșu-verde și albastru-galben, ceea ce sugerează că substanțele cu chimicale neurotoxice, precum țigările, duc la pierderea vederii.

Totodată, fumătorii înrăiți au avut probleme în a discerne contrastele și culorile comparativ cu nefumătorii.

„Fumul de țigară conține numeroși compuși care afectează sănătatea”, a declarat Steven Silverstein, director de cercetare la Rutgers University Behavioral Health Care.

„Fumatul este legat de subțierea straturilor creierului și leziunile creierului, incluzând zone precum lobul frontal, care joacă un rol în mișcarea voluntară și controlul gândirii. S-a constatat și o descreștere a activității în zonele creierului care procesează vederea”, a mai declarat cercetătorul.

Silverstein este categoric și avertizează că fumatul îndelungat duce la pierderea treptată a vederii.

Mănâncă sănătos pentru ochi sănătoşi!

O dietă echilibrată, bogată în fructe şi legume, nu numai că te va ajuta să te menţii în formă, dar te va ajuta şi să iţi păstrezi claritatea vederii pentru timp îndelungat. Ai grijă ca din dieta ta să nu lipsească:

  1. Alimentele bogate în luteină şi zeaxantină (ouă, varză, spanac)
  2. Fructele şi legumele care conţin beta caroten (morcovi, mango, piersici)
  3. Fructele şi legumele bogate în vitamina C (portocale, capşuni, roşii, ardei verzi)
  4. Alimentele bogate în vitamina E (migdale, seminţe de floarea-soarelui)
  5. Alimentele care conţin zinc (carne, ficat, lapte)

Citeşte şi: De ce ni se strică vederea. Analize pentru ochi recomandate de medic

Sursă: The Economic Times

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc
Recomandări: