80 de grame de verdețuri pentru o inimă sănătoasă STUDIU

În urma unui studiu s-a descoperit că doar consumând 80 de grame de verdețuri zilnic putem proteja sănătatea inimii. Ce boli sunt ținute la distanță.
07.05.2021 | Alexandra Necsoiu
80 de grame de verdețuri pentru o inimă sănătoasă STUDIU
Foto: shuttrstock

Anumite verdețuri și legume precum sfecla sunt bogate în nitrați. În urma unui studiu recent s-a descoperit că dacă se consumă zilnic 80 de grame de legume, scade tensiunea arterială și riscul de boli cariovasculare. Pe perioada studiului s-au analizat obiceiurile alimentare a peste 50.000 de persoane pe o perioadă de 23 de ani.

Un nou studiu condus de Universitatea Edith Cowan din Australia arată că verdețurile și alte legume bogate în nitrați vin la pachet cu beneficii cardiovasculare semnificative. Crcetătorii au descoperit că în urma consumului zilnic de astfel de legume este menținută sănătatea inimii. Verdețurile conțin cantități uriașe de nitrați, iar printre acestea se numără spanacul, rucola, varza chinezească și pătrunjelul, urmate de legume precum ridichi, fenicul și sfeclă.

Cercetătorii au estimat că gătirea acestora reduce conținutul de nitrați cu 50%, dar în continuare sunt ideale pentru sănătatea inimii. Riscul de boală arterială periferică scade cu 26%, la fel și riscul de infarct, accident vascular cerebral și insuficiență cardiacă.

Datele studiului, pe scurt

Timp de 23 de ani, cercetătorii au analizat datele a 56.468 de rezidenți din Danemarca, care au participat la studiul Dieta Daneză, Cancer și Sănătate. Indivizii au completat frecvent un chestionar alimentar, iar în urma analizelor s-a descoperit că persoanele care consumau cantități mari de nitrați scădeau tensiunea arterială. Cu cât consumul era mai mare, cu atât tensiunea era mai mică.

Mai exact, s-a putut observa o reducere cu 15% a bolilor cardiovasculare, cu doar 23gm pe zi. Cea mai mare reducere a fost de 26%, în rândul pacienților spitalizați cu boală arterială periferică.

Impactul celor 80 de grame de verdețuri

Studiul sugerează că 80 de grame de verdețuri și legume consumate zilnic mențin pe termen lung sănătatea inimii. Astfel, nu este nevoie de suplimente alimentare pentru a îmbunătăți nivelul nitraților. Este foarte important să ne amintim să orice mâncăm, orice consumăm, trebuie făcut cu moderație. Atunci când sunt ingerate cantități mari de nitrați, s-ar putea să te confrunți cu methemoglobinemie, o afecțiune în care celulele roșii de sânge reduc capacitatea de a transporta oxigenul. Este o afecțiune destul de rar întâlnită, dar poate fi produsă de contaminarea cu nitrați sau consumul de apă.

Recomandări:
Curățarea vaginului cu băi de aburi, o practică foarte periculoasă
Curățarea vaginului cu băi de aburi, o practică foarte periculoasă
Studiu: obiceiuri de cumpărare și ritualuri de mâncat
Studiu: obiceiuri de cumpărare și ritualuri de mâncat