Molecule din clasa polioxometalatelor, inhibitorii cei mai puternici ai cancerului

O echipa de cercetatori francezi a identificat o noua clasa de molecule, polioxometalate, compuse in principal din metale si oxigen, care ar putea aduce pe viitor noi abordari in conceperea medicamentelor pentru cancer.

Cancerul inseamna multiplicarea anarhica sau proliferarea celulelor anormale din organism.

Viata si moartea celulelor este dirijata in permanenta de o combinatie de semnale. Printre actorii implicati in interpretarea si transmiterea acestor semnale, proteina CK2 joaca un rol decisiv in controlul proliferarii si supravietuirii celulare.

Aceasta enzima este hiperactiva in numeroase tipuri de cancer, de aceea cercetatorii cauta sa gaseasca moleculele care inhiba activitatea ei anormala. Cercetatorilor de la Institutul de chimie moleculara si de la Institutul de cercetare a tehnologiilor si stiintei vietii au descoperit o noua clasa de inhibitori ai CK2, adica polioxometalatele.

Compusi in principal din metale (molibden si tungsten) si de oxigen, ei reprezinta inhibitorii ai CK2 cei mai puternici cunoscuti pâna in prezent, indica Centrul national pentru cercetare stiintifica. Rezultatele, publicate in revista de specialitate Chemistry and Biology, ar putea permite o mai buna intelegere a functionarii CK2 si, pe viitor, noi abordari in fabricarea medicamentelor anticancer.

Elena Nistor