Clorofila lichidă: cât este de sănătoasă pentru ten și corp?

În ultima perioadă un nou trend face furori pe TikTok: clorofila lichidă, care promite un ten fără probleme. Dar cât este de sănătoasă?
14.04.2021 | Alexandra Necsoiu
Clorofila lichidă: cât este de sănătoasă pentru ten și corp?
Foto: shutterstock

Petrec destul de mult timp pe platformele sociale, în special pe TikTok, unde nu pot să ignor trendurile în materie de beauty și lifestyle, de la ”Ce mănânc într-o zi”, până la shot-urile cu oțet de mere. De data aceasta, o altă provocare mi-a făcut cu ochiul. Este vorba de clorofila sub formă lichidă care presupune diluarea soluției în apă pentru a-ți îmbunătăți energia, pentru a reduce acneea și roșeața pielii, dar și pentru a detoxifia organismul.

Înainte de toate, ce este clorofila?

Cel mai probabil îți amintești din școală, de la orele de biologie, că această substanță este cel mai abundent pigment din plante și se găsește inclusiv în cele pe care le mâncăm. Legumele verzi precum salatele sunt surse naturale de clorofilă. Mai exact, 30 de grame de spanac conțin 23.7mg de clorofilă, adică aproximativ jumătate din cele 15 picături din suplimentele lichide. Potrivit CDC este recomandat ca un adult să consume 300g de legume verzi zilnic, deoarece oferă vitamine, minerale, oxidanți și fibre. Din acest motiv se recomandă consumul de legume proaspete și nu de suplimente.

Beneficii și efecte adverse ale suplimentelor ce conțin clorofilă

Există câteva studii care vorbesc despre beneficiile acestor suplimente, dar făcute pe animale, nu pe oameni. În studiile mai vechi se arată că tabletele care conțin clorofilă au ajutat pacienții să controleze mirosul corpului și al fecalelor, să amelioreze constipația cronică și să reducă flatulența.

Există puține cercetări asupra acestor suplimente, motiv pentru care nu se știu cantitatea precisă care trebuie utilizată sau efectele adverse care pot apărea. În timp ce unii nutrienți sunt benefici sub o anumită formă sau cantitate, ei pot deveni un pericol atunci când sunt administrați în concentrații mari. De exemplu, zincul ajută la spirjinirea funcționării sistemului imunitar, dar prea mult zinc poate declanșa problemele digestive, suprima funcția imunitară și reduce nivelul colesterolului HDL (bun) din sânge.

Antioxidanții sunt un alt exemplu. Se găsesc în cantități mari în fructe și legume, dar sub formă de suplimente pot avea potențialul de a crește riscul de boli cardiovasculare. În privința clorofilei, pot exista efecte ușoare precum creșterea sensibilității la lumină (și riscul de arsuri), urină și fecale de culoare verde și un scaun moale.