Top 10 alimente care tin raceala la distanta

Viroze respiratorii si raceli - astea sunt pericolele care ne pandesc organismul in perioada aceasta. Medicii spun ca, mai ales in perioada schimbarilor bruste de temperatura, ne imbolnavim de viroze respiratorii sau racim.
Top 10 alimente care tin raceala la distanta
Top 10 alimente care tin raceala la distanta

Viroze respiratorii si raceli – astea sunt pericolele care ne pandesc organismul in perioada urmatoare.

Medicii spun ca, mai ales in perioada schimbarilor bruste de temperatura, ne imbolnavim de viroze respiratorii sau racim.

Medicul nutritionist Viorel Tiberiu Mogos, de la Institutul de Nutritie si Boli Metabolice „Nicolae Paulescu” din Bucuresti, spune ca in aceasta perioada alimentatia noastra trebuie sa fie una bogata in vitamine si minerale, deoarece astfel ne intarim sistemul imunitar.

Varza, ceapa, morcovi, ardei gras, lactate, oua, iata cateva dintre alimentele care nu ar trebui sa lipseasca toamna de pe masa noastra.

Ceapa este un bun antiseptic, antiviral, antibacterian şi antifungic. „Aceasta trebuie mâncată în stare naturală, în niciun caz fiartă sau prăjită, deoarece prin aceste proceduri i se distrug calităţile sale antivirale”, explică dr. Mogoş. Medicul nutriţionist adaugă că acest condiment are calităţi mai puternice asupra sistemului imunitar decât usturoiul. În categoria condimentelor care ne feresc de răceală mai este şi ardeiul iute.

Varza sau orice derivat al ei, precum varza de Bruxelles, conopida, broccoli sau salata verde, accelerează eliminarea toxinelor din organism şi protejează ţesuturile de agresiunea frigului.
Grăsimile vegetale, pe lângă faptul că oferă organismului energie, îl protejează de frig. „Deşi nu este o grăsime vegetală, uleiul de somon este ideal în perioada rece deoarece conţine substanţe care întăresc sistemul imunitar”, spune dr. Tiberiu Mogoş.

Ardeiul gras este foarte bogat în vitamina C. „Citricele sunt şi ele indicate, dar majoritatea se îndoapă cu portocale, sucuri de lămâie, fără să ţină cont de calităţile acestei legume. Un singur ardei gras conţine aceeaşi cantitate de vitamina C pe care o găsim în patru lămâi”, completează nutriţionistul.

Morcovul conţine o substanţă denumită imunoglobulină, care protejează plămânii în perioada rece. Morcovul are şi proprietăţi antivirale, adaugă dr. Mogoş.

Lactatele şi brânzeturile. „Dacă organismul nostru are un deficit de calciu, atunci acesta nu se poate proteja de virusurile din această perioadă. Mai mult, pe lângă faptul că lactatele şi brânzeturile protejează organismul de viroze respiratorii, acestea ajută la vindecarea mai rapidă”, spune nutriţionistul Mogoş.

Oul este o sursă bogată de zinc, element esenţial pentru buna funcţionare a muşchilor şi pentru sănătatea oaselor. „Este recomandat cel mult un ou pe săptămână, deoarece acesta favorizează îmbătrânirea vasculară a individului”, adaugă specialistul Tiberiu Mogoş.

Fasolea verde conţine carotinoide, cunoscute pentru acţiunea lor antioxidantă şi alţi nutrienţi care protejează organismul în perioada rece, precum fibre, vitamine, acid folic, potasiu şi magneziu.

Carnea oferă organismului un aport proteic important şi oferă corpului rezistenţă la temperaturi mici. „Nu trebuie să facem abuz de carne şi este de preferat să evităm carnea grasă”, recomandă medicul.

Citricele cu un conţinut ridicat de vitamina C, inamicul numărul 1 al răcelii, pot fi consumate atât în stare naturală, cât şi sub formă de sucuri. În acelaşi timp, fructele exotice ajută organismul să se apere de virusuri.

Articol preluat din www.gandul.info

Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața