Super Claudia

Despre Claudia Schiffer s-a spus ca arata mai bine in jeansi decat orice alt model in rochii Chanel. O frumusete germana care a stiut sa-si impuna principiile sanatoase intr-o lume plina de tentatii. Dupa ce a fermecat obiectivele aparatelor de fotografia
  • Publicat:

Claudia a fost remarcata in 1987, intr-o discoteca din Düsseldorf de catre o angajata a agentiei de modeling Metropolitan. A intrebat-o daca vrea sa fie model, i-a dat o carte de vizita si a invitat-o la Paris. O intalnire care da peste cap planurile oricui… Insa, parintii ei au insistat sa-si termine studiile. Nu a spus nimanui de la scoala despre aceasta oferta, nici macar celei mai bune prietene, de teama ca va fi considerata diferita. In copilarie, Claudia a facut o adevarata obsesie pentru ca prietenii si colegii o considerau „altfel”: „In scoala eram o persoana populara, dar in nici un caz un star. Alte fete erau vedetele liceului. Aveam prieteni, dar nu m-am considerat niciodata 100% ca ei, pentru ca eram diferita. Eram prea inalta, slaba si prea bogata. Imi era rusine cu inaltimea mea. De asemenea, colegii ma invidiau pentru ca parintii mei conduceau masini scumpe si eu ma imbracam in haine foarte frumoase (la dorinta mamei). Dar nu faceam nimic intentionat pentru a fi in centrul atentiei. Eu m-as fi multumit sa ma imbrac in tenisi si jeansi”, a povestit ea intr-un interviu.

Dupa sase luni de la primirea ofertei de a fi fotomodel, Claudia si-a luat inima in dinti si a semnat contractul la Paris. Moment care i-a schimbat viata. 100%. O data ajunsa la Paris au inceput sa curga ofertele pentru ea: sedinte foto pentru reviste renumite, campanii publicitare, receptii. Cei de la Guess au ales-o ca imagine pentru jeansi. Peste un an, Claudia prezenta pentru Chanel, Versace, Valentino, Dior.

Seriozitate nemteasca
A fost supranumita „Modelul care nu face greseli”. Schiffer nu este intru totul de acord, dar precizeaza ca nu face aceeasi greseala de doua ori. „Consider ca succesul meu se datoreaza educatiei. Felul in care gandesc, logica si spiritul organizatoric se datoreaza parintilor mei. Ei sunt niste oameni foarte puternici. Tata este un avocat de succes, iar mama il ajuta in afaceri. Mama se ocupa si de business-urile mele. Am avut o copilarie fericita.” Ca multe alte tinere aflate la inceput de cariera, Claudia nu a fost sigura ca a ales drumul cel bun. Mai ales, ca aceasta lume este plina de tentatii periculoase: „Sunt droguri peste tot. Totusi, cand mi-am inceput eu cariera, lumea era mai preocupata de sanatate. Nu m-as droga niciodata, nu suport sa nu am control asupra mea”.

O zi din viata Claudiei
In apogeul carierei, orarul Claudiei dintr-o zi obisnuita era ceva de genul: dimineata la interviuri, dupa care urma o sedinta foto pentru o revista, apoi era asteptata la o gala de binefacere. Noaptea, cand ajungea in camera de hotel, trebuia sa citeasca zeci de faxuri, sa raspunda la e-mailuri. A doua zi in zori, trebuia sa plece cu avionul intr-o alta tara sau pe un alt continent. „Lucrez tot anul. Si calatoresc tot anul. Cand plec de acasa imi fac bagajele pentru cel putin doua luni. Este o nebunie, nu ai timp sa te relaxezi si uneori sunt foarte obosita. Cand ajung in camera de hotel gasesc un teanc de faxuri pe care le citesc si dau telefoane. Apoi dorm. Mai demult, in Monaco am inceput sa muncesc la ora 9.00 dimineata si nu m-am mai oprit pana la 6.00, a doua zi dimineata. Nu stiam ca va dura atat, dar fotograful inca nu obtinuse efectul artistic pe care il voia. Numai ca, dupa o ora de la terminarea sedintei foto, la 7.00 dimineata am luat avionul de la Nice spre Paris, de unde am luat avionul spre New York… Nu am putut dormi in avion, iar de acolo am aterizat direct in studioul foto”, s-a confesat ea revistei Cigar Aficionado, acum cativa ani. „Cu toate astea, imi iubesc meseria, este foarte amuzanta. De asemenea, ador partea creativa.”

Fara diete
La un asemenea program incarcat, ai putea spune ca nici nu are timp sa manance sau ca mananca orice. Insa Claudia ne lamureste: „Imi place mancarea, dar nu sunt una dintre acele femei care mananca tot ceea ce vor. Sunt foarte atenta cu alimentatia si nu consider ca este un dezastru sa mananci rational. Ea consuma trei mese pe zi si reuseste sa-si mentina trupul armonios. „Nu tin diete deoarece asta inseamna sa-ti dai peste cap metabolismul. Mananc de trei ori pe zi, iar in prima parte a zilei multe legume si fructe, deoarece acestea curata organismul si sunt digerate usor. Pe cat posibil vreau ca hrana mea sa fie naturala si sa nu contina chimicale. Incerc sa nu mananc nimic intre mese. Totusi, daca imi este pofta de o bucatica de ciocolata sau de un biscuite, nu ma abtin. Daca iti refuzi aceste mici placeri vei manca mai mult decat ai nevoie”, a mai declarat ea. Intr-o dimineata obisnuita, alege fructe la micul dejun si ceai cu miere. „La pranz prefer salate sau supa de legume. Seara mai mananc o salata cu pui sau ton, sau gratar de pui cu legume. Incerc din rasputeri sa mananc sanatos. Si nu doar pentru a ma mentine in forma, ci si pentru energie. Cand mananc dulciuri, mancare grea sau prea multa carne ma simt obosita.”

Patru, cinci zile pe saptamana, face sport cate o ora si jumatate sau doua. Alege bicicleta fixa, aparatul Stairmaster, banda de alergare. Pentru modelarea partii superioare a organismului, foloseste greutati.

„Moda inseamna frumusete si sanatate“
Claudia Schiffer este revoltata de problemele din lumea modei. „Foarte multe modele vor sa aiba un look obosit doar pentru a fi cool. Cred ca moda trebuie sa promoveze frumusetea si sanatatea. Insa asta nu se intampla daca modelele arata ca niste anorexice, sunt obosite si bolnave sau daca fotografiile le fac sa para drogate sau ca dupa o noapte de party. Pe langa modele, au de suferit mult prea multe femei tinere si fete care vor sa arate ca in reviste. Asta nu are legatura cu moda. Pentru mine moda inseamna frumusete.” Designerul Karl Lagerfeld explica succesul Claudiei – „A stiut sa fie mai mult decat stralucitoare si este foarte serioasa, ca o masina germana“. Claudiei nu i-a placut niciodata sa vorbeasca despre castigurile sale, insa se pare ca a fost cel mai bine platit model din lume. Cei 10 ani in care a fost imaginea Revlon i-au adus 60 de milioane de dolari. Incepand cu 1990, a facut un calendar in costume de baie de pe urma caruia a mai castigat aproximativ 500.000 de dolari anual. Ca si rivala ei, Cindy Crawford, a scos casete video cu antrenamentele sale de fitness, insa patru la numar.

Tags:
Urmărește CSID.ro pe Google News
Elena Nistor
Elena Nistor este redactor colaborator al site-ului “Ce se întâmplă, doctore?”, articolele sale fiind dedicate sănătăţii şi sexualităţii. Temele pe care le abordează Elena Nistor se bucură de mare succes în rândul celor care îşi doresc să afle informaţii utile în ceea ce priveşte ...
citește mai mult
Claudia, Nicoleta, Giulia si Ioana
Recomandare video
Tratamentul personalizat în cancerul de sân