Poti face cariera prin atitudine

Oricat ti s-ar parea de simplu si de „americanesc”, sloganul „cariera – o problema de atitudine“ ghideaza cu succes atat piata de munca din Romania, cat si viziunea fiecaruia asupra carierei. E suficient doar sa-l intelegi, s
  • Publicat:
Poti face cariera prin atitudine
Poti face cariera prin atitudine

Fie ca esti pe un post de debut intr-o companie, fie ca iti doresti mai mult de la job-ul tau, cel mai important este sa arati ca vrei sa te implici. Mai intai iti doresti cu ardoare sa intelegi sistemul, caruia ii dedici cel putin opt ore pe zi din viata ta. Apoi, arzi de nerabdare sa te integrezi, iar in final, in etapa de „maturizare” dintr-o companie, doresti sa iti aduci contributia la dezvoltarea ei. Nu te grabi sa arati ceea ce stii si mai ales sa iti spui parerile inainte de a intelege mersul firesc al lucrurilor in grupul de munca din care faci parte. Oricat de „profesionista” si de dornica de afirmare esti, foloseste toata aceasta sursa de energie pentru a intelege ce ti se spune sa faci si ce se „subintelege” ca se asteapta de la tine din limbajul non-verbal sau implicit al colegilor si chiar al sefului. Poti afla foarte multe lucruri daca stii sa citesti printre gesturi… Limbajul trupului este puternic si de cele mai multe ori se apropie de adevar. Orice gest poate trada gandul interlocutorului tau, sef sau coleg, atunci cand ii prezinti un proiect de serviciu. Toate aceste detalii aparent nesemnificative iti pot fi de un real folos, completand cu succes mesajul verbal.

…tine de feeling

Pastreaza tot timpul in minte ideea ca oamenii iau decizii pe baza unor criterii subiective. Desi ne straduim sa fim „obiectivi” in parerile sau opiniile pe care le exprimam, cu un grad mai mare sau mai mic de generalitate, fiecare dintre noi are propriul filtru de analiza a informatiei. Studii bine documentate arata ca doi oameni care privesc acelasi lucru inteleg si simt diferit in functie de experienta anterioara de viata (acest filtru poate fi numit memorie afectiva selectiva). Cum aceste „filtre” personale ale celor cu care venim in contact la noul loc de munca sau in timpul unui interviu de angajare sunt unice si necesita timp pentru intelegere, important este sa ne aratam, printr-o atitudine deschisa spre comunicare, disponibilitatea de a primi „investitia”de incredere a celor cu care venim in contact. Ce inseamna concret acest lucru? Asculta cu atentie ce ti se explica si pune intrebari clarificatoare asupra fiecarui task care ti se atribuie, pana cand esti sigura ca stii ce se asteapta de la tine si mai ales cum trebuie sa ajungi la rezultate! Verifica, prin intrebari ajutatoare, daca exista reguli interne ale companiei. Aplica-le pentru a duce la bun sfarsit orice sarcina de serviciu, chiar daca ai propriile idei (eventual mai bune). Este important sa vezi si sa simti prin ce trec colegii care ocupa posturi similare. Te ajuta mult in cariera sa corelezi sarcinile de serviciu si fluxul general de informatii.

Fii pozitiva si constructiva!

Atunci cand intampini probleme trebuie sa ai in vedere si rezolvarea lor. La fel si atunci cand iti anunti seful sau colegii de anumite impedimente in indeplinirea unei sarcini de serviciu, trebuie sa fii pregatita cu o solutie sau  doua. Chiar daca nu vor fi cele mai potrivite, oamenii cu care lucrezi vor intelege ca esti centrata pe rezolvarea problemelor, nu pe comentarea lor.

Critici si reprosuri… de ce nu?!

Accepta criticile si asculta-le pana la capat! Ia-le ca pe niste sugestii chiar daca suna a reprosuri si reformuleaza-le la sfarsitul discutiei pentru a te asigura ca ai inteles ceea ce trebuie schimbat in comportamentul tau. Incurajeaza-i pe ceilalti sa-si spuna parerea sincer in fata, spune-le ca impresiile lor conteaza pentru tine (altfel le vor spune altora!). Prin urmare, nu lua nimic strict personal si mai ales cauta sa tragi invataminte din toate feed-back-urile pe care le primesti, pentru ca ele te ajuta sa intelegi cum esti tu privita de ceilalti.

Fii optimista si accepta criticile. Este foarte important sa intelegi ca atunci cand ti se face un repros, acesta se refera doar la comportamentul tau dintr-un anumit moment.  Depaseste punctul critic, invata din greseli si astfel, cresc sansele sa evoluezi in cariera.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Scapa de gandurile negative!
Scapa de gandurile negative!
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”