Cortexul prefrontal funcționează ca o baterie ce are nevoie să fie încărcată

Cortexul prefrontal
04.09.2021
Cortexul prefrontal funcționează ca o baterie ce are nevoie să fie încărcată

Te-ai fi gândit vreodată la cortexul prefrontal ca la o baterie ce trebuie încărcată? Ei bine, specialiștii spun că activitățile zilnice și controlarea comportamentului „epuizează” energia lobului frontal. Iar stresul pandemiei de COVID-19 suprasolicită creierul și energia acestuia se consumă mai repede. Specialiștii ne spun câteva idei despre cum am putea să ne “reîncărcăm” cortexul prefrontal.

O activitate de “reîncărcare” a cortexului frontal este ceva care te face să te simți mai energic la final decât atunci când ai început-o. Activitățile obișnuite de “reîncărcare” presupun comportamente precum: un somn bun, consumul de alimente sănătoase, hidratare optimă, exerciții fizice, plimbări prin natură și conexiunile sociale.

Multe dintre activitățile noastre obișnuite din trecut care ajută să ne reîncărcăm energia nu mai sunt disponibile sau se prezintă sub o altă formă acum, în timpul pandemiei. Prin urmare, trebuie să fim mai creativi și mai hotărâți în ceea ce privește găsirea și integrarea activităților de “reîncărcare” în viața noastră de zi cu zi.

O activitate de “reîncărcare” nu ar trebui să se simtă ca un obiectiv din lista de sarcini pe care „trebuie” să îl bifăm. Chiar dacă o alimentație sănătoasă este de dorit, dacă alegerea alimentelor presupune stres și la finalul mesei ești mai iritat, nu este o activitate de “reîncărcare”, în pofida faptului că este un obicei sănătos. Activitățile care ne fac să zâmbim, să ne simțim bine, să ne simțim încărcați de energie, acestea sunt activități de “reîncărcare”. Dacă ne cunoaștem îndeajuns de bine, știm ce ne face plăcere și ce nu. Prin urmare, starea noastă de bine, și implicit “încărcarea” cortexului prefrontal, ține de a face activități care ne plac.

 

Activități de “reîncărcare” pe care le poți încerca și tu

Exerciții fizice. Ar fi minunat să te împrietenești cu sportul, să îl faci și să vezi cât de bine te simți. Apoi, pentru că îți va plăcea senzația de bine pe care o ai după exerciții, vei începe să faci astfel de activități benefice. Dacă nu îți place să faci sport, poți încerca plimbări în parc sau o excursie la munte. Această activitate accesibilă oricui ajută la menținerea și chiar recuperarea echilibrului de care avem nevoie.

Socializare. Întotdeauna îți va face bine să porți o conversație cu o persoană apropiată ție. La finalul acesteia, te vei simți înțeleasă, ascultată, încărcată cu sentimentul de apartenență și liniște sufletească.

Cititul. Cărțile reprezintă călătorii în vieți necunoscute, ideile creative transpuse frumos în cuvinte. Așadar, poți afla și alte perspective despre lumea înconjurătoare, despre comportamente ale unor personaje ce te pot ajuta să reflectezi la propriul tău comportament în anumite situații sau ce ai fi făcut tu în locul acelui personaj. Cărțile sunt prilejul să experimentezi și alte vieți, alte perspective ori situații interesante ce te vor ajuta să te dezvolți personal.

Practicarea unui hobby. Această activitate îți va produce bucurie și te va face să te simți bine. Fie că dansezi sau faci niște exerciții fizice, ori îți place să croitorești, atunci când faci o activitate care îți place, corpul tău este inundat de endorfine care te fac să te simți bine.

 

Bianca Poptean
Bianca Poptean
Sunt deja 10 ani de când scriu pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Dr. Cristina Tănase Damian: despre prezența tatălui la naștere