Sistemul imunitar: schimbări pe care să le aduci în casă pentru a ține la distanță răcelile

Când vine vorba de sistemul imunitar, dacă vrem să ținem la distanță gripa și răceala, încercăm să consumăm alimente bogate în vitamine.
14.11.2021
Sistemul imunitar: schimbări pe care să le aduci în casă pentru a ține la distanță răcelile
Foto: pexels

Când vine vorba de sistemul imunitar, dacă vrem să ținem la distanță gripa și răceala, de cele mai multe ori încercăm să consumăm alimente bogate în vitamine și să avem grijă să ne odihnim suficient. Se pare că și confortul casei poate ajuta corpul să acționeze rapid cu ajutorul anumitor produse pe care trebuie să le avem în vedere.

Cum să ai grijă de sistemul imunitar din confortul casei tale

Ajustează lumina

Știm foarte bine că stresul și lipsa somnului pot da peste cap imunitate, iar lumina are efecte asupra amândurora. Lumina albastră surpimă producția de melatonină din corp, ceea ce afectează somnul. În contrast, lumina galbenă oferă un efect de calmare. Se recomandă ca pentru baie și bucătărie lumina să fie lumină caldă albă, iar pentru restul camerelor lumină albă. Mai mult, înainte de culcare, cu 45 de minute, renunță să mai stai cu ochii în ecranele dispozitivelor mobile.

Scapă de substanțele chimice din casă

Oamenii de știință de la Universitatea George Washington au descoperit că 90% din praful din interior conține substanțe chimice care afectează sistemul endocrin, precum fenoli și ftalați din vinil și PVC. Există date care sugerează că acestea pot interfera cu producția anumitor substanțe care sprijină sistemul imunitar. Vinovate pot fi podelele, draperiile de duș, dar și produsele de curățenie. Folosește la duș draperii din nylon sau bumbac și optează pentru produse de curățenie certificate.

Îmbunătățește aerul din casă pentru a întări sistemul imunitar

Anumite plante ajută la purificarea aerului. Ele pot metaboliza substanțele chimice și elimină în aer oxigen pur. De asemenea, există studii care arată că anumite plante ajută la reducerea stresului prin calmarea sistemului nervos, iar astfel este controlat răspunsul sistemului imunitar. Cât despre lumânări, evită-le pe cele care au pe listă „parfum” sau „arome naturale”, care pot conține ftalați și alte substanțe care pot fi transmise în aer. În schimb, optează pentru lumânările simple și adaugă câteva picături de uleiuri esențiale.

Recomandare video
Un medic avertizează: și vegetarienii pot acumula grăsime în ficat