Top alimente care combat inflamatia in organism

Inflamatia este deosebit de periculoasa, in primul rand pentru ca favorizeaza dezvoltarea tumorilor, inclusiv a celor maligne.
Top alimente care combat inflamatia in organism
Top alimente care combat inflamatia in organism

Inflamatia este raspunsul sistemului imunitar la agentii care cauzeaza iritatii si infectii in organism. Ii cunoastem semnele atunci cand afecteaza pielea – roseata, umflatura si durere. Dar ce este de facut atunci cand inflamatia afecteaza organele interne? Cum o putem opri pentru ca efectele ei devastatoare sa nu se faca simtite in timp? Mancam inteligent!

Inflamatia este deosebit de periculoasa, in primul rand pentru ca favorizeaza dezvoltarea tumorilor, inclusiv a celor maligne. De altfel, de-a lungul anilor, studiile au demonstrat ca exista o stransa legatura intre cancer si procesul inflamator. Prima greseala pe care o facem si care conduce la inflamarea organelor interne este alimentatia nesanatoasa, bogata in grasimi nesanatoase. Prin urmare, cea mai eficienta cale de a combate problemele este adoptarea unei diete adecvate. Iata care sunt cele mai eficiente alimente care lupta cu inflamatia:

1. Somonul salbatic – acesta este o sursa excelenta de acizi grasi Omega 3 despre care se stie ca combat cu succes inflamatia in organism. Macroul, ansoa si sardinele sunt si ele bogate in Omega 3, la fel semintele de in si alunele, insa intr-o mai mica masura, comparativ cu somonul. Ocoliti alimentele care abunda in acizi grasi Omega 6 pentru ca in anumite conditii conduc la inflamatie, boli de inima si cancer. Uleiul de floarea soarelui, de soia, de porumb sau cel de sofranel – iata cateva alimente periculoase pe care ar trebui sa le ocoliti, intrucat au o cantitate mare de grasimi polinesaturate despre care se stie ca sunt usor degradabile la contactul cu oxigenul.

2. Curcuma sau tumericul – daca va plac condimentele, alegeti-l pe acesta! Curcumina are efecte antiinflamatoare, asemanatoare cu cele ale unor medicamente puternice precum hidrocortizonul si ibuprofenul, fara a produce insa si efectele adverse ale acestora. Ruda curcumei, ghimbirul, are si el efecte antiinflamatoare, insa ceva mai slabe.

3. Ceaiul verde – se bazeaza pe flavonide (antioxidantie) pentru a calma inflamatia. Insa nu strecurati in ceasca de ceai lapte procesat pentru ca acesta poate contine antibiotice si hormoni de crestere. Acestia irita sistemul imunitar, mai ales daca laptele procesat este consumat vreme indelungata.

4. Fructele de padure – lupta cu inflamatia prin intermediul fitonutrientilor – agenti naturali care confera un grad inalt de protectie. Afine, merisoare, zmeura, mure, goji, capsuri – iata ce ar trebui sa contina un castronel cu care sa ne delectam zilnic. In plus, retineti ca fructele de padure contin mai putine pesticide daca nu sunt cultivate in sera, ci provin chiar din… padure!

5. Uleiul de masline extra virgin – acesta este secretul longevitatii popoarelor mediteraneene. Bogat in polifenoli si grasimi mononesaturate, uleiul ne portejeaza de inflamatie si de multe afectiuni carora medicina alopata cu greu le da de cap. Uleiul de avocado are o compozitie similara cu cea a uleiului de masline, avantajul sau fiind acela ca punctul de ardere (de fum) este mai inalt, ceea ce il recomanda a fi ideal si pentru prajit. Feriti-va de uleiurile comerciale, hidrogenate, bogate in grasimi trans.