Renunţarea la acest aliment ar putea salva vieţile diabeticilor

Reducerea cantităţii de sare la doar jumătate de linguriţă pe zi ar putea salva vieţilor multor persoane care suferă de diabet, arată un nou studiu.
Renunţarea la acest aliment ar putea salva vieţile diabeticilor

Reducerea cantităţii de sare la doar jumătate de linguriţă pe zi ar putea salva vieţilor multor persoane care suferă de diabet, arată un nou studiu.

Reducerea cantităţii de sare consumată zilnic cu 2 grame duce la o scădere semnificativă a tensiunii arteriale pentru persoanele diagnosticate cu diabet zaharat de tip 2 şi cele cu intoleranţă la glucoză. Această schimbare ar scădea şansele de a suferi un accident cerebral vascular, infarct miocardic sau afecţiuni ale rinichilor pentru cei care suferă de diabet zaharat de tip 2 în stadiu incipient.Cantitatea pe care ar trebui să o reducă este echivalentul unei conserve de supă de roşii, a două felii de pâine alba sau jumătate de pizza cu salam picant.

Studiul a fost publicat în jurnalul medical Hypertension.

„Cercetarea demonstrează clar că reducerea cantităţii de sare consumată zilnic este eficientă în reducerea tensiunii arteriale la pacienţii diagnosticaţi cu diabet zaharat de tip 2 sau cei intoleranţi la glucoză”, susţine Graham MacGregor, expert în boli cardiovasculare la Queen Mary, Universitatea din Londra.

Profesorul adaugă: „Este prima data când s-a demonstrate atât de concludent această legătură şi este important ca acum toţi pacientii cu diabet zaharat de tip 2 sau intoleranţă la glucoză să fie sfătuiţi să ia în considerare reducerea consumului de sare. Este vital să convingem industria alimentară să scadă cantităţile uriaşe şi inutile de sare din alimentele pe care le pun pe piaţă.”

OMS recomandă consumul a maximum 5 grame de sare pe zi persoanelor de peste 51 de ani. Celor care suferă de hipertensiune arterială, de diabet zaharat sau de boli de rinichi, recomandarea fiind de 1,5 grame de pe zi. În acest sens este nevoie de moderaţie deoarece media populaţiei consumă astăzi 9-12 grame de sare pe zi, dublu faţă de cantitatea maximă recomandată.

Încercaţi să mentineţi un aport recomandat de maximum 6 g/zi sare (pentru persoanele tinere şi sănătoase), consumaţi sare nerafinată (sare de Himalaya, sare de mare) şi reduceţi aportul de alimente foarte sărate: chips-uri, snacks-uri, conserve de carne şi peşte, mezeluri, sosuri ambalate sau unele brânzeturi ca telemeaua, brânza feta, caşcavalul.