Bacteriile din saliva fac mancarea mai gustoasa

Gustul mancarii este dat de o parte din bacteriile care se gasesc in cavitatea bucala.
Bacteriile din saliva fac mancarea mai gustoasa

De ce ne plac anumite alimente, in timp ce altele ne provoaca stari de voma? Sa fie oare de la papilele gustative?

Cercetatorii suedezi sunt de parere ca mecanismul, ceva mai complex de atat, este de fapt strunit de bacteriile din cavitatea bucala. Acestea sunt cele care produc savoarea mancarii, prin intermediul unor compusi volatili.

Concluziile studiului urmeaza sa apara in prestigioasa publicatie Journal of Agricultural and Food Chemistry, a Societatii Americane de Chimie. Potrivit autorilor, cateva dintre fructele si legumele cu care suntem obisnuiti transmit informatii gustative abia dupa ce sunt mestecate.

Compusii volatili sunt substante inodore ce se transforma in tiol (un derivat organic al hidrogenului sulfurat, cu miros puternic) sub actiunea bacteriilor anaerobe ce salasuiesc in mod normal in gura. In acest mod are loc “efectul retoaromatic”.

Ce este acesta? “Cavitatea bucala este asemenea unui laborator chimic, aducand noi dimensiuni simtului gustativ”, au explicat cercetatorii suedezi, adaugand mai departe ca saliva capteaza acesti tioli care mai apoi transforma gustul mancarii.

Citeste si Bifidobacteriile, benefice pentru organism