Trei alimente care te fac mai fericită!

În sezonul rece organismul are nevoie de endorfine, acele substanţe care ajută la alungarea stresului şi crearea unei stări de bine, de fericire.
Trei alimente care te fac mai fericită!

În sezonul rece organismul are nevoie de endorfine, acele substanţe care ajută la alungarea stresului şi crearea unei stări de bine, de fericire.

Există stimuli precişi care declanşează secreţia internă a acestei substanţe: de la expunerea la lumină, râsul, sexul şi efortul fizic în general, până la anumite alimente care te fac să fii mai fericită.

Mecanismul e relativ simplu:ingredientele active din acel aliment stimulează căile nervoase către creier, ducând la eliberarea dopaminei şi a endorfinelor.

Iată 3 dintre ele care te vor ajută să fii mai fericită!

Ciocolata

Ciocolata neagră, datorită polifenolilor şi altor antioxidanţi din compoziţie, reduce inflamaţia, scade tensiunea arterială, reduce colesterolul rău, creşte nivelul colesterolului bun şi îţi protejează sănătatea arterelor. Ea conţine şi anumite substanţe chimice care ajută la eliberarea endorfinelor. Sunt aproape 140 de studii realizate în ultimii 40 de ani care au ca personaj principal ciocolata şi beneficiile ei. Unul dintre ele, realizat la Universitatea din Copenhaga, spune că ciocolata diminuează apetitul pentru alimente nesănătoase. O altă veste bună constă în faptul că s-a ajuns la concluzia că ea scade riscul morţii dintr-o cauză cardiovasculară cu 19 procente. Vestea proastă este că, pentru a-ţi îmbunătăţi sănătatea şi pentru a avea acea stare de bine (nu de alta dar este demonstrat că anandamida din compoziţia ciocolatei are efecte similare cu cele ale marijuanei!) ai nevoie doar de 6,7 grame/zi. Echivalentul unui pătrăţel de două, trei ori pe săptămână. Se pare că un consum mai mare duce la dispariţia beneficiilor.

Vanilia

Conform unui studiu realizat la Centrul de Cancer Memorial Sloan-Kettering din New York, pacienţilor cărora li s-a oferit să miroasă aromă de vanilie înaintea unui examen RMN au declarat că le-a scăzut anxietatea aproape la jumătate.  Pentru a te bucura de eliberarea de endorfine, adaugă un strop sau două de extract de vanilie în cafea/ceai/lapte de migdale sau chiar în apă de dimineaţă, aprinde o lumânare parfumată cu aromă de vanilie sau adaugă ulei esenţial de vanilie în cada de baie.

Condimentele iuţi

Gustul picant este, de fapt, o senzaţie de durere. Capsaicina – substanţa chimică din ardeii iuţi – se “leagă” de proteine sau de receptorii de durere din celulele nervoase aflate în mucusul membranelor din nas şi gură. Impulsul nervos produs în acest fel ajunge prin nervul trigemen în creier creând o senzaţie de arsură dureroasă. Aceiaşi receptori reacţionează la căldură, aşa că atunci când mâncăm alimente picante calde, efectul este şi mai intens. Pentru a diminua senzaţia de arsură dureroasă, organismul eliberează endorfine. Şi, de aici, starea de bine pe care o poţi obţine mâncând pur şi simplu un ardei iute sau punând un praf de chilli sau fulgi de chilli peste ceea ce mănânci.

Bianca Poptean
Bianca Poptean
Sunt deja 10 ani de când scriu pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică