Preventie cardiovasculara? Incercati untul!

Untul contine grasimi saturate, dar nu e periculos pentru vasele de sange. Este vorba de untul natural, consumat in cantitate de pana la 40 de grame zilnic, cu paine integrala.
Preventie cardiovasculara? Incercati untul!
Preventie cardiovasculara? Incercati untul!

Untul contine grasimi saturate, dar nu e periculos pentru vasele de sange. Este vorba de untul natural, consumat in cantitate de pana la 40 de grame zilnic, cu paine integrala.

Cel mai bun unt contine 82% grasime si se consuma dimineata. „Contine acizi grasi cu lant mediu care nici macar nu au nevoie pt a fi digerati de bila, de aceea e recomandat in cantitati de 20-40 de grame pe zi chiar si de persoane care sufera de dischinezie biliara”, spune prof. dr. Gh. Menciniciopschi.

In plus, untul favorizeaza cresterea colesterolului bun in defavoarea celui rau. Astfel intervine in protectia cardiovasculara. Mai mult, studii recente il trec printre lista alimentelor obligatorii in preventia cancerului de sin, de piele si de colon.

Daca aveti posibilitatea, consumati primavara unt de la tara. In aceasta perioada, datorita florilor din fan, vacutele dau un lapte care contine si betacaroten (substanta activa din morcov). Untul are o culoare galben-portocalie si este un aliment -medicament.

Citeste si: Alimente care curata colonul

Ce a fost intai: oul sau vedeta?
Ce a fost intai: oul sau vedeta?