Ai arsuri la stomac? 5 alimente pe care să le elimini din meniu

Suferi de arsuri la stomac? Iată o listă cu câteva alimente pe care să le elimini din meniu și cu ce le poți înlocui.
08.08.2022
Ai arsuri la stomac? 5 alimente pe care să le elimini din meniu
Foto: shutterstock / Ai arsuri la stomac? 5 alimente pe care să le elimini din meniu

Dacă te confrunți cu senzaia de disconfort la nivelul stomacului, imediat după ce ai mâncat, seara sau când stai întins, cel mai probabil te confrunți cu arsuri la stomac. Dacă acest simptom apare ocazional, nu este motiv de panică, dar uneori poate apărea în funcție de alimentele și băuturile pe care le-ai consumat. Pentru a scăpa de arsurile la stomac trebuie să renunți la anumite alimente.

Alimente picante

Gândește-te de două ori înainte de a consuma alimente și mâncăruri picante. Acestea conțin capsaicină, care poate irita esofagul și ajung să se digere mai greu și să ofere senzația de arsuri la stomac. Poți opta pentru alte condimente mai ușoare, precum sare, rozmarin, oregano, busuioc sau ghimbir.

Prăjeli

Prăjelile nu sunt deloc ideale pentru sănătate și nici nu fac bine pentru inimă. Anumite produse bogate în grăsimi, precum cartofii prăjți, cresc aciditatea stomacului. Poți opta pentru cartofi pregătiți la air-fryer, copți, fierți sau la cuptor. Orice altă metodă care nu presupune prăjeala este ideală pentru refluxul gastric.

Citricele

Citricele, bogate în vitamina C, precum portocalele, lămâile și grapefruit-ul, deși sunt prietenoase cu sistemul nostru imunitar, nu sunt la fel de prietenoase și cu tractul gastrointestinal. Pentru că sunt foarte acide, cresc senzația de arsuri la stomac. Din fericire, le poți înlocui cu fructe de pădure, banane și mere.

Cafeaua

Poate că îți oferă energie la prima oră a dimineții, dar cafeaua crește și secreția de acid gastric. Poți consuma în schimb cafea decofeinizată, ceai sau apă cu diferite arome.

Kombucha

Știm că este o băutură foarte populară, dar din păcate agravează secreția de suc gastric. Poți consuma alte alimente fermentate precum iaurt grecesc, kimchi, kefir sau suplimente probiotice.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Dr. Mihaela Posea: alimente permise în diabet