Jumări de porc: riscuri și valori nutriționale

Dacă iubești jumările de porc, iată câteva aspecte pe care să le ai în vedere, precum valorile nutriționale și riscurile la care te expui dacă le consumi în exces.
Jumări de porc: riscuri și valori nutriționale
jumari- ricuri si valori nutritionale

Pentru multe persoane, jumările sunt gustări delicioase și nelipsite din casă, mai ales că pentru iubitorii dietei keto și low carb, acestea sunt alternativa ideală pentru chipsurile de cartofi și covrigei.

Jumări: valori nutriționale

Jumările sunt bogate în proteină și grăsimi. Nu conțin cabohidrați, ceea ce le face să fie ideale pentru dietele scăzute în carbohidrați, dar nici nu conțin anumite vitamine sau minerale. 57 de grame de jumări de porc conțin:

  • Calorii: 310
  • Proteine: 35 grame
  • Grăsimi: 18 grame
  • Carbohidrați: 0 grame
  • Fibre: 0 grame
  • Sodiu: 1,040mg

Fiind o gustare procesată, jumările de porc conțin cantități uriașe de sodiu. Se recomandă limitarea cantității de sodiu consumată într-o zi, iar idealul este de 2,300 mg/zi. Anumite branduri conțin coloranți artificiali, potențatori de arome precum monoglutamat și conservanți.

Riscuri pe care să le ai în vedere

Consumul de prea multe alimente procesate poate contribui la apariția anumitor probleme de sănătate, în special dacă sunt bogate în calorii, sare sau chiar amândouă cum este cazul jumărilor de porc. Atât gustările dulci, cât și cele sărate sunt considerate ultra-procesate, ceea ce înseamnă că sunt fabricate în industrii, gata de consum și de cele mai multe ori conțin cantități mari de sare, zahăr și grăsimi. Un studiu la care au participat 16.000 de adulți arată că participanții care au consumat cele mai multe calorii din alimentele procesate aveau un index al masei corporate mai mare, la fel și mai multă grăsime abdominală. Excesul de grăsime depozitată în zona abdominală sau grăsimea viscerală se află în strânsă legătură cu rezistența la insulină. În aceste condiții, organismul nu răspunde corespunzător hormonului insulină, ceea ce duce la creșterea insulinei și glicemiei și eventual duce la apriția diabetului și a bolilor de inimă. Dacă urmezi o dietă bogată în sodiu, poate crește tensiunea arterială, care la rândul ei contribuie la apariția bolilor de inimă și de rinichi.

Aproximativ jumătate din grăsimea din jumările de porc este grăsime saturată, care este cunoscută pentru contribuirea la bolile de inimă și la creșterea nivelului colesterolului. Cu toate astea, nu toate grăsimile saturate au același efect asupra corpului.