galerie

Alimente care trebuie evitate la prima oră


  • Iaurt - dacă îl mănânci pe stomacul gol, acidul clorhidric distruge bacteriile bune din compoziţia acestui aliment, de altfel sănătos şi frecvent recomandat de nutriţionişti.
  • Roşii – conţin niveluri mari de tanini, substanţe care cresc riscul de aciditate stomacală.
  • Banane – duc la o creştere rapidă a nivelului de magneziu din sânge, ceea ce poate favoriza aritmiile cardiace.
  • Castraveţi şi alte legume verzi – sunt surse bogate în aminoacizi, care duc la arsuri de stoac, flatulenţă şi dureri abdominale, mai ales dacă alimentele care îi conţin sunt consumate pe stoamcul gol.
  • Pâine albă şi produse de patiserie – astfel de alimente conţin gluten, care poate irita mucoasa stomacului, cauzând flatulenţă, balonare şi constipaţie.
  • Dulciuri – din cauza cantităţii enorme de zahăr din aceste alimente, pancreasul secretă prea multă insulină, care va fi în disproporţie cu glucoza pe care o are de metabolizat şi, prin urmare, zahărul din sânge va scădea anormal de mult (hipoglicemie). Să nu te mire că, la puţin timp după înfulecarea unei ciocolate, te vei simţi lipsită de energie, îţi vor tremura mâinile sau nu te vei putea concentra deloc.
  • Pere şi alte fructe bogate în fibre (gutui, mere) – pot agresa mucoasa stomacului, ducând la tulburări digestive.
  • Băuturi carbogazoase – pot reduce fluxul sangvin în sistemul digestiv, ca să nu mai vorbim de efectul nociv al zahărului. Drept urmare, digestia va avea de suferit, la fel şi glicemia.
  • Condimente – alimentele picante pot irita mucoasa gastrică, favorizând producţia excesivă de acid clorhidric, ceea ce duce la apariţia arsurilor la stomac, dar şi la creşterea tensiunii arteriale.
  • Citrice (portocale, grepfrut, mandarine, clementine, lămâie, kiwi) – sunt bogate în acizi care pot cauza arsurile stomacale şi pot creşte riscul de gastrită şi ulcer gastric.
Iaurt - dacă îl mănânci pe stomacul gol, acidul clorhidric distruge bacteriile bune din compoziţia acestui aliment, de altfel sănătos şi frecvent recomandat de nutriţionişti.
1/1