Alimente şi suplimente pentru imunitate de fier în plin sezon al virozelor

Nu e suficient să ne hrănim, e important şi cu ce! Specialistul ne spune ce să mâncăm ca să ne întărim imunitatea!
04.03.2020 |
Alimente şi suplimente pentru imunitate de fier în plin sezon al virozelor

Corpul nostru nu este un coş de gunoi în care să aruncăm tot ce ne cade în mână. Sună dur, dar e real!

În plin sezon de viroze şi gripă, fugim printre rafturile magazinelor să cumpărăm tot ce găsim, în cantităţi cât mai mari, fără să fim conştienţi de calitatea produselor.

Umplem frigiderul, congelatorul şi cămara şi uităm de adevărata nevoie a organismului nostru – echilibrul.

Abundenţa nu susţine imunitatea, excesele alimentare pot determina chiar dezechilibre imunitare. O alimentaţie ce cuprinde dulciuri, pateuri, conserve nu va susţine niciodată imunitatea noastră şi a copiilor noştri, ci rezolvă situaţia de criză de moment.

Ce propun specialiştii în domeniu? Să acţionăm din raţiune, nu din instinct, şi să avem în vedere câţiva paşi esenţiali, în perioadele din an când gripa şi virozele sunt transmise cu uşurinţă!

Nu e suficient să ne hrănim, e important şi cu ce! 

„Cred că în acest moment suntem mult prea acaparaţi de gândul de a avea necesarul de alimente în casă şi o dovedim prin cozile de la farmacii, supermarketuri sau magazinele de la colţul blocului şi uităm, de fapt, de paşii corecţi pentru sănătatea noastră.

Spălarea şi dezinfectarea mâinilor sunt esenţiale. Apoi, hidratarea corespunzătoare, cu apă sau ceai neîndulcit şi evitarea băuturilor carbogazoase sau îndulcite.

Dulciuri? Conserve? Paste? Nu e suficient să ne hrănim, e important şi cu ce! Acest tip de alimente nu va susţine niciodată imunitatea noastră, aşa că suntem datori să-i oferim organismului nostru echilibru prin consumul zilnic de alimente bogate în vitamine şi minerale”, spune Alina Epure, terapeut nutriţionist.

Limitarea consumului de ouă şi de carne la două porţii pe săptămână

„Nu degeaba insistăm noi, ca nutriţionişti, pe consumul de fructe şi legume. E vital pentru o viaţă echilibrată. Aşa cum sunt şi oleaginoasele (nuci, migdale, fistic, alune de pădure, caju), seminţele (cânepă, susan, in, dovleac), peştele de captură, lactatele fermentate (iaurt, kefir, sana, brânză) sau leguminoasele (linte, mazăre, fasole). În plus, recomand limitarea consumului de ouă şi de carne la două porţii pe săptămână”, adaugă specialistul.

Top 3 suplimente pentru imunitate

Nici suplimentele naturale nu sunt de neglijat. De mare ajutor în stimularea şi susţinerea imunităţii, ele contribuie semnificativ la calitatea vieţii noastre, pentru orice categorie de vârstă.

În topul suplimentelor naturale intră Omega 3, vitamina C şi zincul: „Recomand Omega 3 cu un conţinut ridicat de DHA care hrăneşte creierul stimulând în mod natural imunitatea, vitamina C, pentru că e un antioxidant puternic şi luptă împotriva bacteriilor, accelerând vindecarea, şi zincul, de mare folos în a reduce inflamaţiile instalate la nivelul mucoasei nazale”, conchide Alina Epure.