Cât va costa rovinieta de la 1 septembrie 2025. Guvernul a aprobat deja noile tarife

  • Publicat:
Cât va costa rovinieta de la 1 septembrie 2025. Guvernul a aprobat deja noile tarife

De la 1 septembrie 2025, șoferii români circulă pe drumurile naționale și autostrăzi la tarife mai mari pentru rovinietă și taxa de pod. Guvernul a aprobat majorările la finalul lunii august, iar măsurile s-au aplicat imediat după publicarea în Monitorul Oficial.

Rovinieta, mai scumpă pe toate intervalele de valabilitate

Creșterea tarifelor este vizibilă pentru toate perioadele de valabilitate. Rovinieta de o zi costă acum 3,5 euro (față de 2,5 anterior), cea de 10 zile a ajuns la 6 euro, iar pentru 30 de zile șoferii achită 9,5 euro. Abonamentele mai lungi sunt și ele mai scumpe: 15 euro pentru 60 de zile și 50 de euro pentru 12 luni, față de 28 de euro cât costa înainte.

Rovinietele achiziționate înainte de 1 septembrie rămân valabile până la data expirării, indiferent de tariful plătit. Abia la următoarea reînnoire șoferii trebuie să suporte prețurile majorate.

Amenzi mai dure pentru lipsa rovinietei

Șoferii care aleg să circule fără rovinietă valabilă riscă amenzi aproape duble. De ieri, sancțiunile sunt cuprinse între 500 și 1.000 de lei, comparativ cu 250–550 lei anterior. Astfel, amenda minimă s-a dublat, ceea ce face ca verificările automate de pe șosele să devină și mai costisitoare pentru cei prinși pe picior greșit.

Taxe mai mari pentru podurile peste Dunăre

Majorările îi afectează și pe cei care traversează podurile de la Fetești–Cernavodă și Giurgeni–Vadu Oii. De la 1 septembrie, trecerea pe la Fetești costă 19 lei (față de 13 lei), iar pe la Giurgeni 16 lei (în loc de 11 lei).

Și sancțiunile pentru neplata taxei de pod au crescut, fiind stabilite proporțional cu tariful. Amenda minimă este acum de 190 de lei (10 × taxa), iar cea maximă ajunge la 380 de lei (20 × taxa).

Executivul a motivat decizia prin necesitatea de a alinia România la standardele europene și de a aduce venituri suplimentare la buget pentru infrastructură. Estimările arată că doar prin aceste modificări statul ar putea încasa în plus aproximativ 30 de milioane de euro anual.

După intrarea în vigoare a noilor tarife, șoferii români plătesc semnificativ mai mult atât pentru rovinietă, cât și pentru trecerea podurilor peste Dunăre. În același timp, amenzile crescute fac ca ignorarea acestor taxe să fie o opțiune extrem de riscantă. Practic, de acum înainte, fiecare călătorie pe drumurile naționale trebuie planificată și bugetată cu atenție.

Sursă foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News