Cum să îți menții sănătatea sistemului cardiovascular. 3 metode naturale (P)

  • Publicat:
Cum să îți menții sănătatea sistemului cardiovascular. 3 metode naturale (P)
Adoptarea unui stil de viață sănătos influențează pozitiv sănătatea inimii. Sursa foto: shutterstock.com

Adoptarea unui stil de viață sănătos poate fi un adevărat scut de protecție pentru inima ta. Stresul, alimentația nesănătoasă, sedentarismul și poluarea sunt principalele caracteristici ale stilului de viață modern care favorizează apariția problemelor cardiovasculare. Atunci când îți formezi obiceiuri sănătoase, poți spune că protejezi și sănătatea inimii tale.

Așadar, este important să acordăm atenție alegerilor pe care le facem în ceea ce privește alimentația, activitatea fizică și mediul în care trăim, deoarece acestea au un impact direct asupra sănătății inimii noastre. Cu toate acestea, sunt momente în care trebuie să suplimentăm dieta pentru a face față perioadelor mai solicitante.

Potrivit specialiștilor, suplimentele precum coenzima Q10 ajută sistemul cardiovascular, dar sunt utile și în cazul lipsei de energie. Astfel, ne asigurăm că organismul are tot suportul necesar pentru a funcționa în mod optim.

Sfaturile unui specialist te vor ajuta să ai o inimă sănătoasă. Sursa foto: shutterstock.com

În cele ce urmează, îți oferim mai multe informații despre coenzima Q10, dar și despre alte două metode naturale foarte eficiente în prevenirea bolilor cardiovasculare.

Coenzima Q10

Coenzima Q10 este o substanță pe care o produce organismul, similară unei vitamine. Odată cu înaintarea în vârstă, cantitatea acesteia din corp poate scădea. De asemenea, studiile arată că administrarea anumitor medicamente (statine pentru scăderea colesterolului) conduce la diminuarea nivelului coenzimei Q10 din organism. Suplimentarea acesteia devine astfel necesară, cu atât mai mult cu cât are un rol important în sprijinirea sănătății inimii:

  • scade tensiunea arterială și previne evenimentele cardiace;
  • intervine în procesul de formare a energiei la nivelul celulelor astfel încât este recomandată în cazul oboselii cronice și lipsei de energie;
  • ameliorează simptomele bolilor cardiovasculare (insuficiență cardiacă, angină pectorală, aritmii);
  • reduce stresul oxidativ și este un antioxidant puternic, apără organismul de acțiunea radicalilor liberi, cu efect pozitiv asupra nivelului de colesterol „rău”;
  • combate o parte dintre efectele adverse ale statinelor.

Activitatea fizică

Sportul înseamnă sănătate atât pentru corp, cât și pentru minte. Activitatea fizică regulată este esențială inclusiv pentru sănătatea inimii tale, deoarece ajută la îmbunătățirea circulației sangvine. Pe de altă parte, sedentarismul este considerat un factor de risc major pentru problemele cardiovasculare, așa că este esențial să faci mișcare pe parcursul zilei. Include în stilul tău de viață cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi.

Omega-3

Acizii grași Omega-3 sunt grăsimi sănătoase care ajută la scăderea nivelului trigliceridelor din sânge, la normalizarea tensiunii arteriale și la susținerea sănătății sistemului cardiovascular. Acizii grași Omega-3 asigură protecție împotriva aritmiilor și trombozelor, conform specialiștilor de la Cleveland Clinic și scad riscul fibrilațiilor atriale.

În concluzie, sănătatea sistemului cardiovascular depinde și de noi, de alegerile pe care le facem în viața de zi cu zi. O dietă sănătoasă, mișcarea zilnică, hobby-urile care ne fac fericiți și completarea dietei cu suplimente naturale ne ajută să prevenim instalarea bolilor cronice și să ne bucurăm de o condiție fizică optimă cât mai mult timp.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc