5 obiceiuri zilnice care îți distrug stomacul

Iată care sunt cele 5 obiceiuri zilnice care îți distrug stomacul fără să-ți dai seama.
07.09.2022
5 obiceiuri zilnice care îți distrug stomacul
Foto: shutterstock / 5 obiceiuri zilnice care îți distrug stomacul

Dacă suferiți de dureri de burtă, de constipație sau gaze intestinale în exces, este posibil să fie nevoie să acordați o mai mare atenție îngrijirii stomacului dumneavoastră. Iată care sunt cele 5 obiceiuri zilnice care îți distrug stomacul fără să-ți dai seama.

Cel mai des întâlnite obiceiuri dăunătoare pentru stomac

Pe lângă orice considerente de natură estetică, a avea un abdomen plat este un lucru benefic pentru sănătatea întregului nostru organism. Mâncăm bine, ne simțim bine, spun medicii.

Însă, atunci când stomacul nu funcționează optim, riscăm să ne confruntăm cu simptome precum schimbări de dispoziție, oboseală și somnolență, piele ternă sau creștere în greutate. Toate aceste aspecte pot surveni atunci când organismul întâmpină dificultăți în eliminarea toxinelor și a deșeurilor din sânge.

  1. Consumul de cafea pe stomacul gol

Consumul de cafea pe stomacul gol crește nivelul de aciditate din stomac și poate duce la balonare.

  1. Consumul de suc de portocale pe stomacul gol

Fie că sucul este proaspăt stors sau luat de pe rafturile magazinelor, acesta poate crește riscul producerii de acid, ceea ce duce la dureri abdominale excesive, greață, senzație de balonare sau arsuri.

  1. Înlocuirea meselor cu salate

Salatele de legume nu sunt atât de potrivite pentru o consum la o singură masă. Deși sunt bogate în vitamine, ele nu au proteine, iar lipsa acestora poate duce la disfuncții importante. Desigur, alăturate unei porții de carne gătită la cuptor sau la grătar, pot reprezenta o alegere excelentă pentru o masă copioasă, dar și foarte sănătoasă.

  1. Mestecarea frecventă a gumei

Guma de mestecat poate cauza adesea probleme precum dureri la nivelul maxilarului sau diaree, spun specialiștii. O gumă pe zi poate fi mai mult decât suficientă, atât pentru o respirație proaspătă, cât și pentru menținerea sănătății stomacului.

  1. Stresul

Stresul este dovedit că modifică impulsurile nervoase și secrețiile hormonale, perturbând bună funcționare a stomacului și a intestinelor. Jobul solicitant, grijile de acasă, datoriile… toate acestea aduse împreună pot duce la apariția gastritelor sau a ulcerului. Atenție, așadar!

Sfaturi pentru îngrijirea stomacului și prevenirea bolilor

  • Consumați ceaiuri preparate din plante medicinale, cum ar fi mușețel, tei, mentă sau anason.
  • Faceți cât mai multă mișcare, astfel ca tranzitul intestinal să fie stimulat.
  • Consumați cât mai multe fibre și alimente pe baza de cereale integrale.
  • Evitați mâncatul compulsiv atunci când sunteți neliniștiți.
  • Și, desigur, evitați consumul excesiv de alcool, cafea sau tutun.
Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu
Alice Moisescu
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Mihaela Posea: alimente permise în diabet