5 lucruri pe care le poți face dacă stai toată ziua la birou și te confrunți cu durerile lombare

  • Publicat:
5 lucruri pe care le poți face dacă stai toată ziua la birou și te confrunți cu durerile lombare

Perioadele lungi în care stai la birou sunt inevitabile. Task-urile suplimentare, deadline-urile te conduc acolo. Cu toate acestea, statul în șezut îndelung poate reprezenta un real pericol pentru sănătatea ta, manifestându-se inclusiv sub formă de dureri lombare.

Din fericire, există câteva lucruri pe care le poți include în rutina ta zilnică, astfel încât să te simți mult mai bine.

Adoptă o postură corectă

Postura incorectă este, poate, principalul responsabil pentru durerile de spate cu care te confrunți. Asigură-te că scaunul și biroul tău sunt la înălțimea potrivită pentru ține, astfel încât să poți sta cu coloana dreapta fără a te apleca foarte mult.

Ridică, de asemenea, monitorul la nivelul ochilor pentru a menține coloana vertebrală într-o poziție potrivită.

Citește și: Statul pe scaun cu orele dă dureri de spate, de cap și de stomac pe care adesea le punem pe seama oboselii

Ia pauze din când în când

Chiar și atunci când ai o zi plină, este important să îți acorzi pauze regulate. Indicat ar fi la câte o oră de muncă. Ridică-te, întinde-te, fă puțin stretching pentru a-ți relaxa muchii. Multe companii au deja și kinetoterapeuți care vin periodic pentru angajați. Nu rata ocaziile în care aceștia vin la firmă.

Mișcările ușoare, efectuate chiar și pe scaun, tot ajută la ceva. Combați astfel rigiditatea musculară.

Fă stretching în fiecare zi

Fă o rutină din exercițiile de întindere. Acestea pot ajută la menținerea flexibilității musculare și la prevenirea durerilor lombare. Câteva modalități, mai jos:

@londonfitnessguy 6 minute daily mobility. 🧘‍♂️ If you wake up a little stiff, or you’re finding your mobility is restricting your movement then this is for you 1️⃣ 1 minute Arm Circles 2️⃣ 1 minute Cobra to dog 3️⃣ 1 minute thread the needle 4️⃣ 30s squat / 30s squat extension 5️⃣ 1 minute dynamic hamstring to hip 6️⃣ 1 minute child’s pose with reach It only takes 6 minutes and you can do it daily. #mobility #stretching #workoutideas #workouts #homefitness #homeworkout ♬ Chill Day – LAKEY INSPIRED

Investește într-un scaun ergonomic

Dacă petreci mult timp într-un scaun clasic de birou, este crucial să alegi unul ergonomic. Ce înseamnă scaun ergonomic? Ei bine, scaunul ergonomic este scaunul care oferă suport lombar și care se poate ajusta în funcție de nevoile tale. Spatele tău îți va mulțumi!

Întărește-ți mușchii din zona abdominală

Un abdomen puternic poate susține o coloana vertebrală sănătoasă, reducând astfel stresul din zona discurilor intervertebrale și a articulațiilor, spun medicii. Întărirea musculaturii abdomenului poate fi făcută prin exerciții fizice pe care le poți practică în cadrul ședințelor de kinetoterapie, de yoga sau chiar singură, acasă.

Citește și: Cauze ale durerilor de spate: ce explicații de natură emoțională ascund

FOTO: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc