Dieta climatică, mai mult decât o dietă. Cum să ai grijă de sănătatea ta și a planetei

Dieta climatică îndeamnă la consumul de alimente integrale și produse locale în locul celor care contribuie la mai multe probleme de mediu.
  • Publicat:
Dieta climatică, mai mult decât o dietă. Cum să ai grijă de sănătatea ta și a planetei
Foto: shutterstock

La nivel global temperaturile sunt în continuă creștere, motiv cu care multe persoane încearcă să găsească modalități de a reduce consumul de carbon. Unul dintre modurile prin care poți începe să faci o schimbare ține de ceea ce mănânci, iar asta învățăm din dieta climatică. Spre deosebire de alte planuri alimentare, care prioritizează starea de sănătate, această dietă are la bază reducerea efectelor produse de schimbările climatice și îmbunătățirea sănătății pe planetă.

Dieta climatică îndeamnă la consumul de alimente integrale și produse locale în locul celor care contribuie la mai multe probleme de mediu. Dacă îți dorești să faci un bine pentru Mama Natură sau pur și simplu ești curios de această dietă, iată ce presupune, ce alimente trebuie să consumi și care sunt cele pe care trebuie să le eviți.

O dietă climatică nu este tocmai o dietă tradițională, ceea ce înseamnă că nu există reguli stricte vizavi de anumite alimente. În momentul în care îți alegi alimentele pe care să le consumi, ia în calcul care dintre ele sunt dăunătoare pentru mediu: cum sunt produse, dacă sunt procesate și cum sunt transportate. Ideal este să eviți alimentele care:

  • necesită cantități mari de resurse naturale precum apă și pământ
  • contribuie la poluare
  • produce acidificarea oceanului, iar astfel au de suferit plantele și animalele din mediul acvatic
  • emit gaze care produc încălzirea globală
  • folosesc în exces ambalaje care nu sunt biodegradabile

Dieta climatică nu numai că protejează planeta, dar are grijă și de sănătatea ta. Problemele de mediu contribuie la riscurile de sănătate, scrie Centrul de Prevenție și Control al Bolilor. De exemplu, temperaturile crescute reprezintă un risc de insolație, iar încălzirea globală afectează calitatea și producția alimentelor. Schimbările climatice cresc riscul dezastrelor naturale, care la rândul lor pot afecta sănătatea plămânilor, contaminarea organismului cu diferite substanțe și decesul.

Dieta climatică: alimente pe care să le eviți și ce să mănânci

Alimentele pe care trebuie să le eviți în dieta climatică sau cel puțin să reduci consumul lor sunt:

  • Carnea roșie- reduci astfel riscul de cancer
  • Produsele lactate- reduci astfel riscul de apariție a bolilor cardiovasculare, accident vascular cerebral și cancer colorectal
  • Uleiul de palmier- se regăsește deseori în produsele semi-preparate și ciocolată
  • Zahăr- excesul de zahăr duce la obezitate, diabet de tip 2 și boli cardiovasculare
  • Alimentele procesate- riscul de deces este cu 15% crescut

Pe lista alimentelor pe care ar trebui să le consumi în această dietă se numără:

  • Ciupercile
  • Nucile
  • Cerealele integrale
  • Produsele locale și de sezon
  • Leguminoase
Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu - Web-Editor
ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected] Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să scrie şi nu se vede făcând altceva, acesta fiind visul ei încă de pe băncile ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc