Cele mai bune ingrediente pe care să le adaugi în smoothie-ul tău pentru o îmbătrânire lentă

Adaugă în smoothie-ul tău preferat o parte din următoarele ingrediente care te vor face să arăți și să te simți mai tânără.
23.01.2023
Cele mai bune ingrediente pe care să le adaugi în smoothie-ul tău pentru o îmbătrânire lentă
Cele mai bune ingrediente pe care să le adaugi în smoothie-ul tău pentru o îmbătrânire lentă Sursa foto: Shutterstock

De la riduri la oase mai firave, semnele de îmbătrânire sunt pur și simplu inevitabil de ocolit, dar vestea bună este că poți întârzia procesul de îmbătrânire ajustându-ți dieta. Există o legătură între anumite alimente și proprietățile anti-îmbătrânire la nivelul pielii, în prevenția declinului cognitiv sau pentru menținerea oaselor puternice. De fapt, există câteva ingrediente specifice pe care le poți adăuga în smoothie-ul tău pentru a ajuta la încetinirea îmbătrânirii.

Iată cele mai bune ingrediente pentru smoothie care vor contribui la încetinirea procesului de îmbătrânire și ce trebuie să știi despre beneficiile fiecărui aliment inclus.

  1. Afine

Afinele sunt considerate fructele cu cel mai ridicat nivel de antioxidanți Antioxidanții ajută la combaterea semnelor de îmbătrânire prin protejarea celulelor de daunele cauzate de radicalii liberi. De asemenea, antioxidanții și alte ,vitamine din aceste fructe susțin sănătatea ochilor și a creierului pe măsură ce îmbătrânești.

  1. O linguriță de ceai Matcha

Ceaiul verde este bogat în polifenoli, un antioxidant cunoscut pentru reducerea inflamației și reducerea riscului de boli cronice și cancer. Ceaiul verde conține și L-teanină, un aminoacid care crește undele alfa cerebrale pentru a îmbunătăți capacitatea de învățare și concentrarea.

Dacă ești în căutarea unei modalități de a încorpora ceaiul verde în smoothie-ul de dimineață, alege să folosești tipul de ceai verde pe nume Matcha. Ceaiul Matcha conține de până la 137 de ori mai mult galat de epigalocatechină – un compus vegetal găsit în ceaiul verde și Matcha, compus despre care se știe că are proprietăți cardio-protectoare și antiinflamatorii.

  1. ¼ dintr-un avocado

Avocado este o sursă delicioasă de nutrienți, plin de acizi grași omega-3. Aceștia reduc semnificativ inflamația în întregul corp, îmbunătățind în același timp funcția creierului, sănătatea ochilor și sănătatea cardiovasculară. Reducerea inflamației este importantă pe măsură ce îmbătrânești, deoarece este redus riscul de artrită, de boli de inimă și alte afecțiuni inflamatorii.

Alături de omega-3, avocado este, de asemenea, bogat în vitamina E. Această vitamină ajută la îmbunătățirea texturii pielii, menținând-o moale și catifelată.

Consumul de avocado crește elasticitatea și fermitatea pielii. Cine are nevoie de produse scumpe pentru îngrijirea pielii împotriva procesului de îmbătrânire când fructele verzi cremoase preferate pot oferi aceleași beneficii?

  1. Spanac

Deoarece legumele cu frunze verzi precum spanacul sunt bogate în fibre, acestea vor fi de mare ajutor pentru sațietate. De asemenea, sunt pline de vitamine și minerale esențiale de care corpul tău are nevoie pentru a funcționa corect și pentru a încetini procesul de îmbătrânire. Spanacul conține și antioxidanți precum filochinonă, luteină, nitrat, folat, alfa tocoferol și kaempferol, care pot ajuta la încetinirea îmbătrânirii generale.

  1. Lapte degresat fortifiat sau lapte de migdale

Fiecare smoothie are nevoie de puțin lichid în preparare pentru a obține consistența potrivită. Este recomandat să folosești fie lapte fără grăsimi, fie dacă ai intoleranță la lactoză sau ești vegan, lapte fortificat pe bază de plante, cum ar fi soia sau migdalele. Cel mai important aspect este că baza de lapte conține vitamina D și calciu care întăresc oasele. Acești nutrienți sunt deosebit de esențiali cu cât îmbătrânești, deoarece în mod natural începi să pierzi din densitatea osoasă.

O pierdere a densității osoase îți poate face oasele mai casante, ceea ce te poate face vulnerabil la fracturi. În cazul în care astfel de simptome continuă să se agraveze, se poate ajunge la osteoporoză. Adulții în vârstă nu ar trebui să evite produsele lactate, deoarece acestea pot furniza calciu, vitamina D și proteine, toate acestea fiind importante pentru prevenirea osteoporozei. Deci, cu excepția cazului în care ai intoleranță la lactoză, încercă să incluzi în smoothie-ul tău un produs lactat.

  1. Iaurt grecesc

Adăugarea iaurtului grecesc în smoothie-ul tău va avea ca rezultat o consistență mai cremoasă și mai bogată. Este important să adaugi iaurt grecesc în smoothie, mai ales pentru că oferă probiotice. Aceste probiotice nu numai că promovează sănătatea intestinului și a pielii, dar reduce impactul compușilor inflamatori care accelerează îmbătrânirea. Diversitatea scăzută în microbiomul intestinal este asociată cu multe boli care apar pe măsură ce îmbătrânim. Încorporarea mai multor probiotice într-o dietă sănătoasă poate ajuta la reducerea riscului acestor patologii. De asemenea, merită menționat faptul că iaurtul este o altă sursă excelentă de calciu, iar unele iaurturi fortificate au chiar și o doză adăugată de vitamina D.

Sursa: eatthis.com, cookedandloved.com

Urmărește CSID.ro pe Google News
Sarah Mușat
Sarah Mușat
La început de drum, dar cu toate acestea încrezătoare în abilitățile ei, s-a alăturat echipei Ce se întâmplă doctore? în anul 2022. A început acest nou capitol cu entuziasm și cu o mare dorință de a inspira un număr cât mai mare de oameni prin informațiile de cea mai ... citește mai mult
Recomandare video
Raed Arafat, despre moarte: „Sper să vină cât mai târziu”